گروه بورس: مدیر پذیرش بازار فرابورس ایران از انجام مکاتبات طولانی با سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال برای پذیرش 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال در بازار فرا بورس خبر دادو اعلام کرد: با وجود مذاکرات و نامه نگاری‌های فراوان با مسئولان سازمان تربیت بدنی هنوز پاسخی از سوی این سازمان دریافت نکرده‌ایم.

بورس

به گزارش همشهری، در شرایطی که سهام 2 باشگاه پرطرفدار فوتبال براساس قوانین اصل 44 در فهرست واگذاری قرار دارند اما به‌نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای واگذاری سهام این 2 باشگاه وجود ندارد و سازمان تربیت بدنی نیز با وجود مکاتبات طولانی شرکت فرا بورس ایران و سازمان خصوصی‌سازی‌ تاکنون هیچ پاسخی در این باره ارائه نکرده است.

سال گذشته رئیس‌جمهوری طی نامه‌ای به رئیس سازمان تربیت بدنی دستور واگذاری سهام باشگاه‌های ورزشی استقلال و پیروزی را به طرفداران آنها صادر کرد ولی با وجود این دستور و برنامه سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر واگذاری سهام این 2باشگاه در 3ماه چهارم سال 88، هنوز این واگذاری اتفاق نیفتاده است.

علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی نیز چندی پیش از برنامه واگذاری سهام این 2باشگاه خبر داده بود اما تاکنون اقدام عملی در این باره انجام نشده‌است. در چنین شرایطی مسئولان فرا بورس هم اعلام می‌کنند با وجود مکاتبات فراوان تاکنون پاسخی در این زمینه دریافت نکرده‌اند.

مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ چندی پیش اعلام کرده بودند که سهام پرسپولیس و استقلال به‌دلیل زیان‌ده بودن و شرایط ویژه مالی باید در بازار فرا بورس واگذار شود.مهدی علم‌الهدی مدیر پذیرش بازار فرابورس ایران در این باره به همشهری گفت: مدت‌هاست با مسئولان سازمان تربیت بدنی در این باره مذاکره و مکاتبه کرده‌ایم و حتی مدل‌ها و روش‌های واگذاری را به مسئولان این باشگاه‌ها معرفی کردیم اما سازمان تربیت بدنی تا‌کنون در این زمینه پاسخی نداده است.

وی افزود: عرضه سهام این 2 باشگاه مزیت‌های فراوانی دارد اما به‌نظر می‌رسد عزم جدی برای واگذاری وجود ندارد و مدیران این 2باشگاه از انتشار گزارش‌های شفاف‌سازی‌ واهمه دارند. وی با بیان اینکه عرضه سهام این‌دو باشگاه در فرا بورس مزیت‌های زیادی دارد تاکید کرد: هواداران این 2 باشگاه پرطرفدار از این طریق می‌توانند سهامدار باشگاه شوند و از سوی دیگر هر دو باشگاه به تامین منابع مالی مورد نیاز خود بپردازند.

علم‌الهدی اعلام کرد: در مذاکراتی که تاکنون انجام داده‌ایم برخی مدل‌ها و روش‌های واگذاری تشریح شده و اعلام کردیم مدیریت باشگاه سر جایش باقی بماند، نحوه کنترل‌ها تغییر نکند و با سهامدار شدن هواداران منابع مالی لازم تامین شود.

وی تصریح کرد:در بیشتر نقاط دنیا فصل پیشرفت باشگاه‌های ورزشی از زمانی آغاز شده که سهام آنها واگذار شده و مردم به نوعی در سود و زیان این باشگاه‌ها شریک شده‌اند اما در ایران مردم فقط هوادار فوتبال هستند و نقشی در این زمینه ندارند.

کد خبر 115852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز