چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: به‌رغم نگرانی‌های موجود از عواقب جهانی تصمیم موهن یک کلیسای آمریکایی برای سوزاندن قرآن در سالروز 11‌سپتامبر به‌ نظر می‌رسد که آمریکا نمی خواهد اقدامی در جهت جلوگیری از این اقدام موهن انجام دهد.

mosque

این در حالی است که مقامات دولتی آمریکا و گروه‌های مذهبی و اجتماعی به‌طور گسترده نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند تا خود را از پیامدهای چنین اقدامی دور کنند. به گزارش ایسنا، کاخ سفید با پیوستن به جمع فرماندهان نظامی، نگرانی خود را نسبت به این اقدام کلیسای کوچک فلوریدا ابراز کرد. رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید گفت:‌ این کار، جان سربازان ما را به خطر می‌اندازد و مشخصا هرگونه اقدامی که جان سربازانمان را تهدید می‌کند برای دولت نگران‌کننده است.

دبیر کل ناتو نیز دیروز با محکوم کردن این اقدام گفت: این کار می‌تواند سربازان و کل تلاش‌های ما را به خطر بیندازد.
واتیکان نیز این اقدام را محکوم کرد و آن را مغایر با احترام به تمامی ادیان و مغایر با دین مسیح دانست و این درخواست را اقدامی غیرمسئولانه توصیف کردکه موجب محکومیت گسترده در سراسر جهان خواهد شد. گروه‌های مختلف مذهبی در آمریکا نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای این اقدام را محکوم کردند.

این در حالی است که تری جونز، کشیش کلیسای فلوریدا با رد سخنان مقام‌های آمریکایی گفت: ما قاطعانه تصمیم گرفته‌ایم به‌رغم اینکه سخنان فرماندهان نظامی را جدی می‌گیریم این کار را انجام دهیم. او که بسیاری می‌گویند به خاطر جلب توجه رسانه‌ها چنین سخنی گفته، پیش از این کتابی در ترویج نفرت از مسلمانان منتشر کرده‌است.

تا پیش از این حتی در فلوریدا هم کسی او را به‌عنوان کشیش کلیسایی با 50 عضو نمی‌شناخت اما وی اکنون در صدر اخبار رسانه‌های آمریکا قرار دارد. شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا دیروز در مصاحبه‌ای از او پرسید که اصلا از اسلام چیزی می‌داند که اینچنین قصد آتش زدن کتاب مقدس این دین را دارد؟ او در جواب گفت که چیز زیادی نمی‌داند و فقط چند فیلم در اینترنت دیده‌است

کد خبر 115761

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز