گروه اجتماعی: مهلت اعزام فارغ التحصیلان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی سال 84 به مدت یک سال تمدید شد.

برابر اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، آن دسته از مشمولانی که در طول سال 84 موفق به اخذ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی شده اند و تاریخ اعزام آنها در سال 84  می‌باشد و به هر دلیل به خدمت اعزام نشده‌اند می‌توانند از مزایای تمدید یکساله مهلت اعزام به خدمت
‌بهره‌مند شوند. مشمولان مذکور می‌توانند به معاونت وظیفه عمومی استان مربوطه مراجعه و نسبت به تمدید مهلت یکساله اعزام و همچنین رفع غیبت اقدام کنند.
همچنین سازمان وظیفه عمومی از مجوز ثبت نام و تحصیل در دانشگاه ها جهت نیمسال دوم سال تحصیلی 86-85 خبر داد. برابر اعلام این سازمان مشمولانی که اوراق اعزام بدون غیبت به تاریخ های 18/7/85 تا  85/11/18  اخذ کرده اند و به هر دلیل به خدمت اعزام نشده‌اند در صورت قبولی می توانند در نیمسال دوم تحصیلی86- 85 در دانشگاه‌ها ثبت‌نام و به تحصیل ادامه دهند. مشمولان مذکور بایستی با در دست داشتن گواهی قبولی و برگه اعزام به خدمت به معاونت وظیفه عمومی استان مربوطه مراجعه و نسبت به اخذ مجوز ثبت‌نام  اقدام کنند.
صدور معافیت برای مشمولانی که همسرشان معلول باشند
از سوی دیگر،  رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد :  مشمولانی که همسرشان بعد از ازدواج معلول شده‌اند، از خدمت دوره ضرورت معاف می باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،  سردار کارگر، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به مصاحبه رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان مندرج در روزنامه های مورخ 28 و 29 آذر ماه، اعلام کرد: به موجب دستورالعمل اجرایی ماده 6 قانون حمایت از معلولان، مشمولانی که بعد از ازدواج، همسرشان معلول شده‌اند در شمول مقررات قرار گرفته که بایستی گواهی صادره از سازمان بهزیستی را به همراه روگرفت سند ازدواج دایمی و رسمی به سازمان وظیفه عمومی ارسال کنند.وی افزود: پس از تشکیل شورای پزشکی در واحد وظیفه عمومی شهرستان و احراز نیاز به مراقبت داشتن، نسبت به صدور کارت معافیت اقدام می شود.
سردار کارگر تأکید کرد:  فقط مشمولانی که همسرشان بعد از ازدواج معلول شده باشند در شمول مقررات فوق قرار می گیرند.
کد خبر 11569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز