همشهری آنلاین: قطار حامل بیش از 400 مسافر که از هانوی به سوی مقصد گردشگری در لائو کائی (Lao Cai) در شمال این کشور در حرکت بود، از ریل خارج و موجب مرگ دو مسافر ویتنامی شد.

vietnam

خبرگزاری آلمان از هانوی گزارش داد، یک مادربزرگ 55 ساله و نوه 9 ساله‌اش کشته و راننده هم به شدت مجروح شد. دلیل خروج از ریل، برخورد قطار با تپه‌ای از خاک روی ریل آهن بود که بر اثر رانش زمین در استان ین بای (Yen Bai) ایجاد شده بود.

لوئونگ توان آنه (Luong Tuan Anh)، یکی از مقامات امدادی ویتنام در ین بای گفت مسافران قطار با اتوبوس از محل حادثه تخلیه شدند. یکی از عوامل فروش بلیت در راه آهن ویتنام گفت بعید است مسافر خارجی سوار این قطار شده باشد، زیرا معمولا مسافران خارجی از خط سریع‌السیر استفاده می‌کنند.

دو وان هوان (Do Van Hoan)، رییس شرکت حمل و نقل ریلی ین لائو (Yen Lao) گفت باران شدید موجب رانش زمین شده و این تصادف را موجب شد.

لوکوموتیو و واگن اول به مزرعه برنج کنار خط آهن افتاد. امدادگران قادر به جابجا کردن قطار نشدند، زیرا جاده‌ای وجود نداشت تا بتوان جرثقیل‌ها را به منطقه منتقل کرد.

اوایل ماه اوت هم یک قطار گردشگری در مسیر هانوی - لائو کای 30 ساعت در ین بای به خاطر وقوع سیل به گل نشست. خدمت‌رسانی در این مسیر که سال 1903 احداث شد، بارها در سال 2008 به خاطر سیل و رانش زمین مختل شد.

کد خبر 115609
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز