همشهری آنلاین: 9 زائر ایرانی بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در نزدیکی شهر اسکندریه در مرکز عراق جان باختند و 31 نفر دیگر هم مجروح شدند

حادثه مرگبار برای اتوبوس زائیران ایرانی در عراق

جواد خانی - نماینده‌ی سازمان حج و زیارت در عراق- با اشاره به این حادثه که پنج‌شنبه (11 شهریورماه) در مسیر حرکت این اتوبوس به سمت سامرا اتفاق افتاد، به خبرنگار ایسنا گفت:

بر اثر واژگونی این اتوبوس که به‌دنبال برخورد آن با قطار اتفاق افتاد، هشت نفر جان باختند و یک نفر دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. بقیه‌ی زائران حاضر در این اتوبوس نیز مجروح شدند.

او ادامه داد: از 31 نفر مجروح این حادثه، 13 نفر روز گذشته به ایران منتقل شدند. تلاش می‌شود، تعدادی دیگر نیز تا پیش از ظهر امروز (جمعه، 12 شهریورماه) با هماهنگی سازمان‌های مربوط در ایران به کشور منتقل شوند.

به گفته‌ خانی، از میان زائران حادثه‌دیده حدود هشت نفر دیگر باقی می‌مانند. البته حال جسمی آن‌ها بهتر است و فقط دچار کوفتگی شده‌اند که آن‌ها نیز پس از استراحت، به کشور بازگردانده می‌شوند.

او افزود: در عراق، امکانات بیمارستانی کافی وجود ندارد. بنابراین تلاش کردیم، سریع‌تر زائرانی را که حال وخیم‌تری داشتند به کشور منتقل کنیم.

این اتوبوس که حامل کاروان «وصال معرفت» اعزامی از تهران بود، در حال انتقال زائران ایرانی از نجف به سامرا بود که دچار این سانحه شد.

نماینده‌ سازمان حج و زیارت در عراق اسامی شهدای این حادثه را به این شرح اعلام کرد:

مرجان ستوده، فاطمه رستمی، مدینه علی‌مردانی، سیما فروزنده،  میترا پورزارع،  عصمت جهانگیر خیره بانو،  مهدی صادقی‌تبار،  نفیسه صادقی‌تبار و رضا هنرمند

کد خبر 115281
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز