همشهری آنلاین: صندوق بین‌المللی پول هراس دارد که بسیاری از کشورهای ثروتمند به بدهکار شدن نزدیک می‌شوند و همین امر می‌تواند شوکی را به بازار وارد کند.

IMF

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، در همین حال صندوق بین‌المللی پول معتقد است بیم‌ها از اینکه دولت‌ها ناتوان از بازپرداخت بدهی خود شوند، مبالغه آمیز است.

صندوق بین‌المللی پس از بررسی‌های متعدد درباره حجم بدهی 23 کشور هشدار داد که یونان، ایتالیا، پرتغال و ژاپن بیش از همه در معرض این خطر هستند که فضای بازی مالی خود را از دست بدهند.

کشورهای در معرض تهدید دسته دوم، آمریکا، انگلیس، اسپانیا، ایسلند و ایرلند هستند. بیشترین فضای بازی که بنا به تخمین صندوق بین المللی پول بر روی اقتصاد جهانی بسته می شود، در استرالیا، دانمارک، کره جنوبی، نیوزیلند و نروژ است.

 شوک قابل اجتناب

صندوق بین‌المللی پول تاکید کرد که بدهی‌ها می‌تواند به حجمی گسترده از دارایی های دولتی برسد و وضع مشابهی را با آنچه در سال جاری برای یونان رخ داد، پیش آورد. اما می‌توان از وارد آمدن شوک به بازارها جلوگیری کرد. خطر اینکه یکی از این کشورها نتواند بدهی های خود را تسویه کند، در بازارها به شکل مبالغه آمیز مطرح می‌شود.

کد خبر 115260
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز