چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

بیشتر ستاره‌های افریقایی فوتبال پیش از آن‌که پا به عرصه فوتبال حرفه‌ای بگذارند، زندگی سختی را تجربه می‌کنند

دوچرخه 568

اما با تداوم فوتبال و به ویژه عضویت در باشگاه‌های اروپایی، وضع مالی آنها به سرعت بهبود می‌یابد و با شروع زندگی مجلل در اروپا، سختی‌های گذشته را از یاد می‌برند.

این بازیکنان هیچ تعهدی ندارند که آنچه را به صورت قانونی کسب کرده‌اند به کشور خود بازگردانند. اما کمک به پیشرفت جامعه خود، بخشی از مسئولیت اجتماعی آنهاست. در حالی که عده‌ای از این بازیکنان ثروت خود را در قالب ساعت‌های مچی گران‌قیمت که با پول آن می‌توان مدرسه کوچکی در یک روستا بنا کرد به رخ دیگران می‌کشند، عده‌ای هم با وجود ثروت و شهرت در اروپا هیچ‌گاه سختی‌های گذشته را از یاد نبرده‌اند. سایت اینترنتی www.football.ir به تعدادی از این بازیکنان اشاره کرده است.

درآمد تبلیغاتی برای امور خیریه!

اگرچه دفع ضربات هولناک دروگبا برای بسیاری از دروازه‌بانان کاری سخت است، موجب شادی خیل عظیمی از هواداران او در افریقا و ساحل عاج می‌شود. او مظهر صلح در کشورش است. دروگبا قول داده تمامی درآمد حاصل از قراردادهای تبلیغاتی خود را به امور خیریه اختصاص دهد.
شروع این کار هم با پرداخت 5 میلیون دلاری بود که او از شرکت پپسی گرفت. این مبلغ برای ساخت یک بیمارستان و یتیم‌خانه در ابیجان، پایتخت ساحل عاج هزینه خواهد شد. دروگبا با استفاده از محبوبیت و نفوذ خود به پنج سال درگیری در ساحل عاج پایان داد.

کد خبر 115191
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز