سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس بررسی جدید فارستر ریسرچ، 14 درصد از مشتریان آنلاین آمریکایی قصد دارند در ظرف 12 ماه آینده یک رایانه لوحی خریداری کنند.

ipad

طبق گزارش این پژوهشگر بازار، این آمار بیشتر از آمار 13 درصد برای خرید لپ تاپ و 11 درصد برای خرید کتابخوان الکترونیکی، 8 درصد نت بوک و 8 درصد رایانه رومیزی است.

به گزارش ایسنا، این بررسی که با نظرسنجی از تقریبا چهار هزار مصرف کننده انجام گرفت می تواند گویای فروش 43 میلیون دستگاه رایانه لوحی تا پایان سال 2011 باشد.

در حالیکه این گزارش خبر خوبی برای اپل خواهد بود که سازنده رایانه لوحی محبوب آی پد است اما یافته های این گزارش همچنین برای رقیبان رایانه لوحی که دستگاه‌هایی فراتر از آی پد هستند، تشویق کننده است.

شرکت پژوهشی ABI Research پیش از این در گزارشی برآورد کرده بود که تعداد 11 میلیون دستگاه رایانه لوحی تا پایان سال 2010 به فروش می‌رسند.

رایانه‌های لوحی نمایشگرهای هفت تا 12 اینچ رنگی دارند، از پردازنده‌های ساخت ARM بهره گرفته و از سیستم‌های عاملی مانند iOS اپل و آندروید گوگل استفاده می‌کنند.

این دستگاه‌ها ابزار چندمنظوره‌ای به حساب می‌آیند که مکمل رایانه‌های شخصی هستند و اشتراک بی‌سیم محتوا با تلفن‌های همراه را امکان‌پذیر می‌کنند. در حال حاضر، آی پد اپل محبوب‌ترین دستگاه در میان انواع رایانه‌های لوحی است.

کد خبر 115167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز