همشهری آنلاین: فروش جهانی تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان با کاهش قیمت‌ها، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش یافت و رایانه های لوحی نیز نتوانستند بر فروش این گوشی‌های پیشرفته تاثیری داشته باشند.

smartphone

به گفته کارولینا میلانزی، معاون پژوهشی گارتنر، همان طور که پیش‌بینی شده بود رشد ناگهانی رایانه‌های لوحی مانند آی‌پد اپل فروش تلفن‌های هوشمند را محدود نکرد.
به گزارش ایسنا، بیش‌تر کاربران رایانه‌های لوحی هم‌چنان احساس می‌کنند به دستگاه جیبی با قابلیت‌های بالا در شرایطی نیاز دارند که حمل یک دستگاه با صفحه بزرگ چندان مناسب نیست.
طبق گزارش گارتنر، فروش تلفن‌های هوشمند در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش داشت و فروش کل تلفن‌های همراه به 325.6 میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته 13.8 درصد رشد یافته است.
فروش تلفن‌های هوشمند به کاربران نهایی 19 درصد از فروش کل تلفن‌های همراه را تشکیل داد. کمبود قطعات به‌ویژه نبود نمایشگرهای AMOLED به طور واضح مانع فروش تلفن‌های آندرویدی در ماه‌های اخیر شد.
با این همه آندروید در این سه ماهه رشد سریعی داشت و با پیشی گرفتن از سیستم عامل آیفون اپل، سومین سیستم عامل تلفن همراه محبوب در جهان شد.
اگرچه بازار دستگاه‌های ارتباطی سیار در سه ماهه دوم شاهد رشد دو رقمی بود اما متوسط قیمت فروش پایین‌تر از حد انتظار بود و حاشیه سود کاهش یافت؛ به عنوان مثال قیمت‌های ال جی در این سه ماهه 27.8 درصد کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، گارتنر هم‌چنین کاهش قیمت از سوی فراهم‌کنندگان خدمات و افزایش بسته‌های اشتراک داده را پیش‌بینی کرده است.

 

 

کد خبر 113936

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز