دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: خلبان جوان تصور نمی‌کرد مردی که به زبان ترکی استانبولی حرف می‌زند و خود را تاجر ترکیه‌ای معرفی می‌کند، یک دزد حرفه‌ای باشد که نقشه سرقت پول‌های او را در سر دارد

متهم دستگیری

مدتی قبل خلبان جوانی نزد ماموران کلانتری 133 شهرزیبا رفت و از یک تاجر ترکیه‌ای که بیش از یک میلیون تومان از وی سرقت کرده بود شکایت کرد.این مرد به ماموران گفت: برای رفتن به خانه منتظر تاکسی بودم که یک پراید سفید رنگ مقابلم توقف کرد. 3 مرد داخل خودرو نشسته بودند و فردی که کنار راننده بود، به زبان ترکی استانبولی حرف می‌زد.

وی ادامه داد: هنوز لحظاتی از حرکت ماشین نگذشته بود که مسافر خارجی یک اسکناس 100دلاری از جیبش خارج کرد و آن را به راننده داد. سپس مدعی شد که یک تاجر ترکیه‌ای است که برای خرید به ایران آمده و با پول ایرانی آشنایی ندارد.

در همین هنگام راننده پراید، پول مسافرش را پس داد و رو به من و فردی که کنارم نشسته بود کرد و خواست پول‌هایمان را به تاجر خارجی نشان دهیم تا وی با پول‌های ایرانی آشنا شود. مردی که کنار من بود فقط یک هزار تومانی داشت و من هم مقداری 5 هزار تومانی به مرد ترکیه‌ای نشان دادم اما دوباره راننده از من خواست که اگر چک‌پول همراهم دارم، آنها را هم نشانش دهم.
شاکی افزود: من همه چک‌پول‌هایی را که دقایقی قبل از بانک گرفته بودم به تاجر ترکیه‌ای دادم و وی بعد از مشاهده آنها، پول‌ها را پس داد.

در همین هنگام متوجه شدم که به مقصد رسیده‌ام و از ماشین پیاده شدم. از آنجا که احساس می‌کردم حجم چک‌پول‌ها کم شده، شروع به شمارش آنها کردم و متوجه شدم یک میلیون و 250 هزار تومان از چک‌پول‌ها سرقت شده است. آنجا بود که به یاد تاجر ترکیه‌ای افتادم و فهمیدم که وی یک سارق کف‌زن است که با همدستی راننده پراید و مردی که کنار من نشسته بود، نقشه سرقت پول‌هایم را عملی و هنگام مشاهده چک‌پول‌ها، تعدادی از آنها را سرقت کرده است.

بعد از اظهارات شاکی، پرونده در اختیار قاضی سیدسجاد منافی‌آذر، بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 5 تهران، قرار گرفت و وی دستور بازداشت دزد کف‌زن را صادر کرد. ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با کمک خلبان جوان، به چهره‌نگاری از سارقان پرداختند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آنها شروع شد.

چند ماه بعد درحالی‌که هنوز ردی از سارقان به دست نیامده بود، ماموران در جریان دستگیری یک سارق کف‌زن در فروشگاهی در غرب تهران قرار گرفتند. صاحب فروشگاه مدعی بود که این مرد قصد داشته به بهانه شمردن پول‌ها، مقداری از آنها را کف‌زنی کند که در این کار ناکام مانده است.

درحالی‌که سارق دستگیر شده، اظهارات صاحب فروشگاه را تکذیب می‌کرد، ماموران متوجه شدند که وی شباهت زیادی به تصویر رایانه‌ای سارقی دارد که پول‌های خلبان جوان را دزدیده بود. با مشخص شدن این موضوع، متهم صبح دیروز به دادسرا منتقل شد و مقابل بازپرس پرونده قرار گرفت. درحالی‌که خلبان جوان با حضور در دادسرا این مرد را به‌عنوان دزد پول‌هایش شناسایی کرده بود اما وی ادعا کرد که بی‌گناه است و هیچ سرقتی مرتکب نشده است.

بازپرس منافی‌آذر هم با توجه به اظهارات مرد خلبان و صاحب فروشگاه، برای متهم قرار بازداشت صادر کرد و از تمامی افرادی که با این شگرد از آنها سرقت شده خواست برای شناسایی او به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 115120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز