یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور روحیه بسیجی را موجب تسریع در عرصه خدمتگزاری دانست و اظهار کرد: با حاکمیت روحیه بسیجی، خدمتگزاری و آرمان خواهی در دستگاه‌های اجرایی کشور می‌توان در عرصه خدمت رسانی تسریع ایجاد کرد.

احمدی نژاد

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد به مناسبت هفته دولت در همایش بسیج کارمندان که در وزارت کشور برگزار شد، با تاکید بر نهادینه شدن روحیه خدمتگزاری در سازمان‌های اداری کشور تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای نهادینه کردن این روحیه انجام شود یعنی این‌که همه باور داشته باشیم که خادم و نوکر مردم هستیم و باید در ساعات مختلف به حل مشکل، اصلاح و پیشبرد امور مردم بپردازیم.

 وی خدمت رسانی با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در دوره‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی، در سازمان‌های حکومتی، تشریفات و اشرافیت گسترش یافت و عده‌ای خود را مالک و برتر از مردم دانستند که این موضوع آسیب‌های بسیاری را به کشور وارد کرد اما امروز هزینه‌ها بسیار کاهش یافته است و البته باید روحیه احترام و حرمت به بیت‌المال در سیستم کشور نهادینه شود.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که باید پایگاه بسیج در سازمان‌های اداری نقطه اتکاء مردم باشد، اظهار کرد: بسیج باید تجلی همه خوبی‌ها باشد و از وجود آن پاکی، مردمداری، خدمتگزاری، آرمانخواهی روحیه ضد اشرافیت و حمایت از محرومین تجلی یابد. بسیج باید تجلی نوخواهی، آرمانخواهی و بهتر شدن باشد.

 رئیس‌جمهور افزود: باید از بین نیروهای بسیجی صدها و هزاران مدیر کارآمد وارد عرصه خدمت شوند تا خدمتگزاری با روحیه بسیجی ادامه یابد.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نحوه مدیریت جهانی خاطرنشان کرد: قدرت‌های فاسد صلاحیت مدیریت بر جهان را هم به لحاظ فکری و نظری و هم به لحاظ عملیاتی ندارند و همه مشکلات عالم از حاکمیت طاغوت‌ها و سلطه‌گران نشات می‌گیرد.

 رئیس‌جمهور مشکلات موجود در کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان را به واسطه حضور نیروهای بیگانه دانست و تصریح کرد: در حالی که آمریکایی‌ها در این کشورها روزانه چندین هزار بمب بر سر مردم می‌ریزند اما حاضر به کمک‌های انسانی نیستند.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود شب‌های قدر را شب‌های تجدید بیعت و یادآوری و بازخوانی دانست و خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر روح انسان پالایش شده و ارتباط با خداوند عمیق‌تر می‌شود و همه اینها به برکت وجود امیرالمومنین علی(ع) و امام عصر(عج) است.

 رییس‌جمهور همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: ماه رمضان ماه نزدیکی به امیرالمومنین علی(ع) و سلسله مراتب امامت است، اولین بسیجی عالم امیرالمومنین علی(ع) است زیرا همه وجود خود را که چیزی جز فداکاری، آرمانخواهی، خداپرستی و عدالت نیست در راه خدمتگزاری صادقانه به جامعه به کار گرفت.

 وی گفت: فرهنگ بسیجی را امیرالمومنین علی (ع) با ویژگی‌هایی مانند ساختن انسان‌ها، فداکاری، صبر، خدمت به جامعه، سازندگی جامعه، اصلاحات بنیادین، جهان بینی و اخلاق در جامعه پایه گذاری کرد.

 احمدی‌نژاد فرهنگ بسیجی را مترادف با فرهنگ امامت و ولایت دانست و گفت: فرهنگ بسیجی به معنای خدمتگزاری بی منت و باور به تواضع و فروتنی است در این فرهنگ انسان خود را به هیچ می‌انگارد و باور می‌کند که در برابر عظمت خداوند هیچ است.

 رئیس‌جمهور افزود: فرهنگ بسیجی به معنی خدا خواهی، عشق به مردم و شریک شدن در غم‌ها و شادی‌های آحاد بشریت است و ائمه اطهار(ع) تجلی خداوند و مجرای جاری شدن رحمت، برکت و فیض الهی هستند و همه زیبایی‌های عالم به واسطه وجود امام عصر(عج) و ائمه اطهار است.

 وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی است، خاطرنشان کرد: دروازه ورود به ضیافت الهی امام عصر(عج) است و سرنوشت آینده بشر در شب‌های قدر رقم می‌خورد. امام عصر(عج) به نیابت از خداوند سرنوشت انسان‌ها را در این شب‌ها رقم می‌زند.

 احمدی‌نژاد اظهار کرد: ملت ایران مفتخر به پیروی از اهل بیت(ع) و امیرالمومنین علی (ع) است و این بالاترین افتخار برای ملت ایران و بسیجیان است زیرا الگوی آن‌ها در اندیشه و عمل علی (ع) است.

 وی تصریح کرد: باید قدر ماه رمضان و شب‌های قدر را دانست زیرا اگر در این ایام عشق ناب امام عصر(عج) در وجود انسان افزونتر نشود و دریافت از ایشان بالاتر و عمیق‌تر نشود آسیب و خسران دیده خواهیم بود.

 احمدی‌نژاد در ادامه فعالان سازمان‌های اداری در بخش دولتی را خادمان و دلسوز مردم دانست و گفت: حجم خدماتی که امروز در دستگاه‌ها و ادارات دولتی به مردم ارایه می‌شود کم نظیر است زیرا امروز خدمات ارائه شده در کشور به قدری گسترش یافته است که در همه بخش‌ها پیشرفت‌های چشمگیری مشاهده می‌شود.

کد خبر 114999
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز