همشهری آنلاین: وزیر حمل و نقل مکزیک در پایتخت این کشور اعلام کرد، مکزیکانا، بزرگ‌ترین خط هوایی مسافربری مکزیک همه پروازهای خود را از روز شنبه متوقف می‌کند

mexicana

خبرگزاری آلمان از مکزیکو سیتی گزارش داد، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که تندورا کی (Tenedora K) گروه سرمایه‌گذاری که بیشترین سهام این خط هوایی مسافربری را در اختیار دارد، اعلام کرد همچنان به دنبال سرمایه‌گذاران دیگری می‌گردد.

روزنامه ال اونیورسال به نقل از خوان مولینار هورکاسیتاس (Juan Molinar Horcasitas)، وزیر حمل و نقل مکزیک نوشت که تندورا کی نمی‌تواند شرکت هوانوردی مکزیکانا (Compania Mexicana de Aviacion) را به تنهایی فعال نگه دارد.

قدیمی‌ترین خط هوایی مکزیک ماه اوت گذشته اعلام ورشکستگی و درخواست حمایت مالی کرد. شرکت حامی مکزیکانا، حمایت شرکت‌های بحران‌زده هوانوردی کلیک (Click) و لینک (Link) را نیز بر عهده دارد.

شیوع آنفلوآنزا در سال گذشته به صنعت گردشگری مکزیک که صنعت حیاتی برای این کشور محسوب می‌شود، ضربه زد و این امر تاثیر شدیدی بر مکزیکانا گذاشت. اتحادیه خلبانان خطوط هوایی هم از تلاش‌های این شرکت برای کاهش دستمزد خدمه جلوگیری کرد.

کد خبر 114921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز