همشهری آنلاین: خط هوایی ایزی جت علیه مقامات نظارت هوانوردی در اروپا شکایت می‌کند.

خط هوایی انگلیسی ارزان قیمت ایزی جت (Easyjet) قصد دارد از مقامات نظارت هوانوردی در اروپا به خاطر وضع ممنوعیت پروازی بر اثر فعالیت آتشفشان در ایسلند شکایت کند.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ در پایگاه اینترنتی خود گزارش داد، دومین خط هواپیمایی ارزان قیمت اروپا همراه با دیگر شرکت های هوایی قصد دارد شکواییه مشترکی را تهیه ببیند تا مقامات نظارتی هوانوردی در اروپا را به پذیرش پیامدهای اعمال ممنوعیت پروازی ناشی از فعالیت های آتشفشان در ایسلند وادار کند.

اندی هریسون (Andy Harrison)، رییس این خط هوایی گفت: ما در حال همکاری با یک گروه از دیگر شرکت ها هستیم که در بین آنها بخش هایی جز خطوط هوایی ارزان قیمت هم حضور دارند.

وی گفت: "این شکایتی از طرف همه خطوط هوایی خواهد بود". اما جزییات بیشتری در این باره ارایه نداد. پیش از این دیگر روسای خطوط هوایی هم از اتخاذ گام مشابهی خبر داده بودند.

دلیل این شکایت،  خسارت سنگینی است که به خاطر دستور ممنوعیت پروازی چند روزه از سوی مقامات به خطوط هوایی وارد شده است. مقامات به دلیل فعال شدن آتشفشان ایجافجالاجوکول (Eyjafjallajökull) در اواسط ماه آوریل در ایسلند این ممنوعیت را وضع کردند.
هریسون گفت: این ممنوعیت بین 50 تا 75 میلیون یورو خرج بر جا گذاشت که تا 45 میلیون آن صرف نگهداری و اسکان مسافران شد.

به گفته وی، ضرورتی نداشت که تا چند روز چنین ممنوعیت پروازی اعمال شود.

کد خبر 108510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز