جمعه ۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت خام در پایان معاملات روز 4 شهریور بازار نیویورک، یک دلار و 9 سنت افزایش یافت و به 73 دلار و 61 سنت رسید

قیمت نفت

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال انتشار آمارهای مثبت درباره بهبود بازار کار آمریکا و همچنین کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر بهای نفت خام برای دومین روز پیاپی افزایش یافت.

بهای نفت خام شیرین سبک پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه اکتبر، با یک دلار و 9 سنت افزایش، به 73 دلار و 61 سنت برای هر بشکه در پایان معاملات روز گذشته رسید.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر، یک دلار و 67 سنت افزایش یافت و در سطح 75 دلار و 15 سنت داد و ستد شد.

به دنبال انتشار آمارهای مربوط به کاهش نرخ بیکاری از سوی وزارت کار آمریکا، بهای نفت خام حدود 5/1 درصد افزایش یافت.

دومنیک چریچلا، یک تحلیل گر در موسسه انرژی منجمنت اینستیچیوت مستقر در نیویورک، در این باره گفت: شرایط کونتانگو در بازارهای جهانی نفت خام در حال گسترش است و با توجه به افزایش سطح ذخیره سازی های نفت خام ادامه چنین شرایطی منطقی به نظر می رسد، به طوری که ذخیره کردن نفت از لحاظ اقتصادی با صرفه تر است.

شرایط کونتانگو به شرایطی اطلاق می شود که نفت خام در قراردادهای کوتاه مدت نسبت به قراردادهای بلندمدت ارزان تر معامله می شود و همچنین سبب می شود با وجود ضعیف بودن بنیادهای بازار حجم صادرات افزایش یابد. 

همچنین ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها با کاهش روبه رو بود، در پی افت ارزش دلار قیمت انواع نفت خامی که بر اساس دلار قیمت گذاری می شوند، کاهش می یابد.

به دنبال بروز نشانه هایی مبنی بر بهبود تقاضای نفت در آمریکا، بهای نفت خام در پایان معاملات چهارشنبه گذشته نیز بیش از یک درصد افزایش یافت.

کد خبر 114847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز