مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

گوگل و ناسا اعلام کردند که به منظور حل مشکلات محاسبات فضایی و هدایت اطلاعات فضایی به سراسر جهان از طریق اینترنت، متحد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوگل در اقدامی برای رسمیت‌بخشیدن به همکاری خود با ناسا که سال گذشته آغاز شد، یک قانون توافق فضایی با ناسا امضا کرد.

سال گذشته گوگل اعلام کرده بود که در مرکز تحقیقاتی ایمس (Ames)ناسا در دره سیلیکون واقع در شمال کالیفرنیا، یک مرکز بزرگ تحقیقاتی خواهد ساخت.

گوگل و دانشمندان در ایمس در اعلامیه‌ای که نویدبخش نخستین گام در همکاری‌های مشترک دو طرف است، گفتند که مفیدترین اطلاعات ناسا را در اینترنت قرار خواهند داد.

نقشه‌های سه بعدی ماه، تصاویر گرفته شده توسط ماهواره هواشناسی و تماشای زنده فعالیت‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی از جمله اطلاعاتی است که احتمالا از اینترنت قابل دسترسی خواهد بود.

مایکل گریفین در بیانیه‌ای گفت: « باتوافق بین ناسا و گوگل به زودی همه خواهند توانست به طور مجازی در سطح ماه راه بروند و یا از دره‌های عمیق مریخ عبور کنند.

این ترکیب ابتکاری فناوری اطلاعات و دانش فضایی باعث می‌شود که اکتشافات فضایی ناسا در دسترس همه مردم قرار گیرد».

ناسا و گوگل اعلام کردند که قصد دارند در زمینه‌هایی از جمله افزودن اطلاعات ناسا به برنامه نقشه‌برداری زنده گوگل‌ارث، مدلسازی تعامل انسان و کامپیوتر و برگزیدن واقعیات علمی از میان جهانی از اطلاعات، با یکدیگر همکاری کنند.

اریک اشمیت- مدیرعامل گوگل- گفت: شراکت با ناسا برای گوگل کاملا مفید و منطقی است زیرا آن سازمان، گنجینه‌ای از مهارت و اطلاعات فنی در اختیار دارد که می‌تواند برای گوگل بسیار کارساز و موثر باشد زیرا این موتور جست‌وجو قصد دارد مسائل رایانه‌ای فراوانی را به نیابت از طرف کاربرانش حل کند.

گوگل از مدتی قبل برخی از تصاویر اکتشافات فضایی ناسا را در اینترنت عرضه می‌کند.
ناسا مدعی است که بیش از هر گروه یا موسسه‌ای در تاریخ بشریت، درباره کره زمین و کهکشان‌ها اطلاعات جمع‌آوری کرده است و امیدوار است که گوگل بتواند در عرضه این اطلاعات به جهان، به ناسا کمک کند.

پیت واردن -مدیر مرکز ایمس- می‌گوید: «همکاری ما با گوگل نشان خواهد داد که بخش‌های خصوصی و دولتی می‌توانند به اتفاق هم به موفقیت‌های عظیمی دست یابند.

من خواهان آن هستم که مرکز تحقیقات ایمس ناسا با بخش خصوصی همکاری و مشارکت کند زیرا این امر ابتکار و نوآوری را تقویت خواهد کرد و در کنار آن، دیدگاه موافق با اکتشافات فضایی و منافع تجاری مرتبط با آن را پیش خواهد برد».

کد خبر 11460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز