همشهری آنلاین: نخستین هفته از پیکارهای بوندس‌لیگای آلمان با برگزاری دو دیدار به پایان رسید. یکی از برندگان دیدارهای پایانی هفته‌ نخست، تیم ماینتس بود که با نتیجه ۲ بر 0 تیم اشتوتگارت را شکست داد.

ballack

به نظر می‌رسد که بازگشت میشائل بالاک، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان به بایر لورکوزن تاثیر بسزایی در تقویت این تیم داشته است. لورکوزنی‌ها در نخستین دیدار خود در ۴۸مین فصل از مسابقات بوندس‌لیگای آلمان توانستند میِزبان قدرتمند خود، بوروسیا دورتموند را در حضور ۷۵ هزار تماشاگر با نتیجه ۲ بر 0 شکست دهند.

در نیمه‌ نخست این دیدار، هر دو تیم حریفانی هم‌تراز بودند، اما برخلاف دورتموند، بازیکنان بایر لورکوزن بهتر توانستد حملات خود را به نتیجه برسانند.

در دقیقه ۱۹ بارنتا، هافبک سوئیسی لورکوزن با شوتی زمینی توپ را به تور دروازه‌ دورتموند دوخت و سه دقیقه‌ بعد، رناتو آگوستو، یار برزیلی این تیم، با سود جستن از ضعف خط دفاعی دورتموند، دومین گل را برای لورکوزن به ثمر رساند. در نیمه‌ دوم نیز دورتموند نتوانست از فرصت‌های به‌دست آمده سود جوید. البته هوشیاری و واکنش‌های عالی رنه آدلر، دورازه‌‌بان پرتوان لورکوزن نیز یکی از دلایل ناکامی دورتموندی‌ها بود.

کاکائو و طلسم پنالتی

 

تیم ماینتس که علیرغم داشتن بودجه‌ای نه چندان قابل توجه، از تیم‌های موفق فصل گذشته بود، فصل جدید را نیز با کامیابی آغاز کرده و یکی از برندگان بزرگ هفته نخست بود. ماینتس در اولین دیدار روز یکشنبه (31 مرداد) توانست مهمان خود اشتوتگارت را ۲ بر 0 مغلوب کند.

نتیجه‌ این دیدار شاید به گونه‌ای دیگر می‌بود، اگر کاکائو، مهاجم ملی‌پوش اشتوتگارت ضربه‌ای پنالتی‌ای را که داور در دقیقه ۱۹ به سود این تیم گرفته بود، به گل بدل می‌کرد. کاکائو که در واقع از پنالتی‌زنان خونسرد و مطمئن محسوب می‌شود، با واکنش فوق‌العاده‌ وتکلو (Wetklo) دروازه‌بان ماینتس روبرو شد و از به ثمر رساندن گل برای تیمش محروم ماند.

بازیکنان ماینتس در مقابل توانستند از شوکی که به اشتوتگارتی‌ها وارد آمده بود، سود جویند و در دقیقه‌ ۲۶ با گل آلاگوئی از مهمان خود پیشی گیرند. نیمه نخست این دیدار با نتیجه‌ یک بر صفر به سود ماینتس خاتمه یافت.

لحظاتی از به صدا درآمدن سوت نیمه دوم نگذشته بود که ماینتس دومین ضربه‌ سنگین را به اشتوتگارت وارد کرد. راسموسن که ماینتس در فصل جدید او را در ازای ۱۵۰ هزار یورو از تیم اسکاتلندی سلتیک گلاسکو قرض گرفته، با یک ضربه‌ سر تماشایی از فاصله‌ ۱۶ متری، دروازه‌بان اشتوتگارت را به زانو درآورد و شکست اشتوتگارت را مسجل ساخت.

بازیکنان اشتوتگارت که در نیمه‌ نخست عملکردی نه چندان موفق از خود نشان داده بودند، در نیمه‌ دوم نیز دور از انتظار ظاهر شدند و نه خواسته‌های کریستیان گروس، سرمربی این تیم را محقق کردند و نه امیدهای طرفداران اشتوتگارت را.

به گزارش دویچه‌وله، جمعه آینده هفته‌ دوم مسابقات بوندس‌لیگا با برگزاری دیدار میان کایرزلاترن و بایرن مونیخ آغاز خواهد شد.

 

کد خبر 114536
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز