سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: منابع خبری نزدیک به کرملین می‌گویند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از خلف وعده جورج بوش در جنگ لبنان بسیار ناخشنود است.

نشریه روسی پراودا با اعلام این خبر به نقل از منابع خبری در کرملین نوشت، بوش پیش از این به پوتین قول داده بود در جنگ لبنان به اسرائیل کمک مالی نکند. اما درست 3 هفته بعد از این وعده، آمریکا از بندی ناشناخته در توافقنامه‌های امنیتی خود با اسرائیل استفاده کرد و کل هزینه‌های جنگی اسرائیل در جنگ لبنان را پرداخت.

مطبوعات اسرائیل در روزهای گذشته نوشتند که با تصویب کنگره آمریکا کمک فوری و اضطراری این کشور به اسرائیل دوبرابر شده است. به نوشته مطبوعات اسرائیلی طی دو سال آینده آمریکا ذخایر اضطراری نظامی در اسرائیل را با دوبرابر ظرفیت کنونی پر می‌کند.

از سوی دیگر آمریکا به اسرائیل اجازه می‌دهد تا از باقیمانده ضمانتهای مالی آمریکا که به آنها داده شده و هنوز استفاده نشده است استفاده کند. تا سال 2011 میزان این ضمانتها به 5/4 میلیارد دلار می‌رسد.

هدف از ذخایر اضطراری، جادادن تجهیزات نظامی آمریکا در خاورمیانه برای استفاده در مواقع اضطراری است. بخش عمده این ذخایر را اسرائیل در جنگ اخیر در لبنان استفاده کرده است.

به گفته منابع خبری کرملین بوش پیش از این به پوتین قول داده بود که در صورت وقوع جنگ در لبنان به اسرائیل کمکی نکند اما این اخبار موثق که رسانه‌های اسرائیلی هم آن را منتشر کرده اند نشان‌دهنده نقض این تعهد است. به گفته این منابع اکنون پوتین از این خلف وعده بسیار خشمگین است.

کد خبر 11398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز