مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام اینکه در 6 ماهه دوم امسال تمام خودروسازان داخلی ملزم به نصب کیسه هوا در خودرو هستند گفت: پس اجرای این قانون هیچ خودرویی بدون کیسه هوا و ترمز «ای بی اس» در کشور تولید نمی شود.

airbag

سرهنگ علیرضا جهانگیری در گفتگو با مهر افزود: این تصور که وسایل ایمنی مانند کیسه هوا (ایر بگ) و ترمز «ای بی اس» برای خودروهای تولیدی زینتی است باید از ذهن خودروسازان داخلی پاک شود و آنها باید در نظر داشته باشند که ایمن کردن هرچه بیشتر خودروها برای آنها الزام و وظیفه است.
وی تاکید کرد: به دنبال پیگیریهای پلیس راهنمایی و رانندگی در 6 ماهه دوم امسال خودروسازان ملزم به نصب کیسه هوا در خودروها هستند و از این زمان به بعد هیچ خودرویی بدون کیسه هوا و ترمز «ای بی اس» در کشور تولید نمی شود.
پیش از این رئیس پلیس راهور گفته بود نصب کیسه هوا و ترمز ای بی اس از جمله مواردی هستند که از سال دوم برنامه پنجم با تبدیل شدن به قانون لازم الاجرا هستند و پلیس نیز به عنوان مجری قانون بر نحوه بکارگیری و استفاده از این تجهیزات نظارت می‌کند.
به گفته سردار اسکندر مومنی، با الزامی شدن نصبت این تجهیزات در خودروها، خودروسازان باید تمام اقدامات لازم را جهت نصب این تجهیزات در خودروها انجام دهند.
جهانگیری همچنین نبود گواهی استاندارد داخلی در خودروهای وارداتی را از خلاهای قانونی سازمان استاندارد دانست و گفت: سازمان استاندارد باید در این زمینه فعالتر عمل کند زیرا اکنون در زمینه استاندارد سنجی خودروهای وارداتی نقشی ندارد و فقط گواهی شرکتهای مادر را تائید می کند.
وی با اشاره به میزان بالای تصادفات در کشور، عمده ترین عامل تصادفات کشور را عامل انسانی بیان کرد و اظهار داشت: پس از عامل انسانی 20 تا 35 درصد تصادفات کشور به دلیل نقص فنی خودروها روی می دهد.
معاون فنی مهندسی نیروی انتظامی 3/43 درصد تصادفات را مربوط به خودروهای سواری، 3/12 را مربوط به وانتها و بقیه را مربوط به اتوبوسها و کامیونها و دیگر وسایل نقلیه عنوان کرد.

کد خبر 113914

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز