جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

استقلال و استیل‌آذین 23 مرداد بعد از افطار حساس‌ترین دیدار هفته چهارم لیگ برتر را برگزار خواهند کرد.

استقلال استیل آذین

 این دو تیم که در 3 بازی قبلی از 9 امتیاز ممکن به‌ترتیب 5 و 2 امتیاز از دست داده‌اند در این دیدار هدفی جز پیروزی ندارند و تساوی در این مسابقه بدترین نتیجه ممکن برای هر دو تیم خواهد بود؛ خصوصا استقلال که در 2 بازی قبلی پیروز نشده و تماشاگرانش در بازی امشب طاقت امتیاز از دست دادن در ورزشگاه آزادی را ندارند.

نکته جالب توجه در این دیدار جنگ ستاره‌های 2 تیم در ورزشگاه آزادی است. استیل‌آذین در فصل نقل و انتقالات به‌عنوان یک تیم خصوصی ستاره‌های سرشناس فوتبال ایران را با مبالغی گران به خدمت گرفت و استقلال هم با اینکه در بدترین زمان ممکن دچار تغییرات مدیریتی شد، اما از نظر جذب بازیکن از دیگر تیم‌ها عقب نماند.

استقلال و استیل‌آذین در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که هر دو تیم در خط دفاع با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. استیل‌آذین در فصل نقل و انتقالات نتوانست در پست دفاع میانی بازیکنی را جذب کند که از لحاظ فنی حتی نزدیک به ستاره‌های این تیم باشد و این مشکل باعث شد تا لوبیسا تومباکوویچ به‌ناچار از علی کریمی در خط دفاع استفاده کند. استقلال اما در خط دفاع از لحاظ بازیکن نسبت به استیل‌آذین برتری دارد ولی مدافعان آن تیم در 3 بازی گذشته ناهماهنگ نشان داده‌اند و دریافت 5 گل در 3 بازی آمار جالب‌توجهی محسوب نمی‌شود.

نکته مبهم در ترکیب استیل‌آذین پست بازی کریمی است. او در 2 بازی قبلی به ناچار در خط دفاع بازی کرد و عملکرد نسبتا خوبی داشت ولی کریمی مقابل مهاجمان سرعتی استقلال دچار مشکل خواهد شد و شاید تومباکوویچ در این بازی کریمی را به خط میانی ببرد. استیل‌آذینی‌ها در آستانه این مسابقه قصد ندارند در مورد پست بازی کریمی اطلاعات شفافی بدهند تا استقلالی‌ها نتوانند در این مورد برنامه‌ریزی کنند. تومباکوویچ در پاسخ به این سؤال که کریمی در چه پستی بازی خواهد کرد؟ می‌گوید: «به هر حال کریمی در هر پستی که باشد، فوتبال بازی می‌کند و فرقی ندارد که در کجای زمین است! تاکنون اعتراضی در این خصوص نداشته‌ایم و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.»

هر دو تیم مهاجمان گلزن و فرصت‌طلبی دارند که می‌توانند مدافعان حریف را به دردسر بیندازند. در خط حمله استیل‌آذین محمد غلامی در آمادگی کامل قرار دارد ضمن اینکه سیاوش اکبرپور هم انگیزه‌های زیادی برای رویارویی با تیم سابقش خواهد داشت.

محسن خلیلی هم دیگر مهاجم تیم سرخ‌پوش تهرانی است که در گلزنی به استقلال کارنامه قابل‌قبولی دارد. در طرف مقابل استقلال هم در خط حمله از بازیکنان آماده‌ای مثل میلاد میداوودی سود می‌برد، در ضمن رسیدن فرهاد مجیدی به این بازی هم خبر خوشحال‌کننده‌ای برای پرویز مظلومی است.البته آرش برهانی به این بازی نمی‌رسد و حضور محسن یوسفی هم قطعی نیست. اگر او به این مسابقه نرسد مثلث تهاجمی استقلال به احتمال فراوان از میداوودی، مجیدی و شیرزاد شکل خواهد گرفت.

تأکید مربیان بر کسب 3 امتیاز

در آستانه این مسابقه مربیان 2 تیم تاکید ویژه‌ای بر کسب 3 امتیاز دارند. مظلومی می‌گوید: «آنها حریف قابل احترامی برای ما به شمار می‌آیند اما استقلال چاره‌ای جز کسب برد در این مسابقه خانگی ندارد. ما هدف‌گذاری کرده‌ایم تا تمام بازی‌های خانگی‌مان را ببریم تا از کورس رقابت با تیم‌های اول لیگ عقب نمانیم.»

او درباره رویارویی با بازیکنانی چون سیاوش اکبرپور و حسین کاظمی که چند سال در استقلال بازی کردند، می‌گوید: «این بازیکنان زحمت زیادی در استقلال کشیدند، آنها دلشان با جدایی از استقلال نبود اما به هر حال شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که از این تیم جدا شدند. قطعا تماشاچیان و هواداران استقلال به اینها احترام خواهند گذاشت و مطمئن هستم هیچ مسئله یا شعارهای انتقاد‌آمیزی علیه آنها سر نمی‌دهند.»

تومباکوویچ هم در مورد این مسابقه تاکید می‌کند: «بازی سختی را در پیش داریم. می‌دانم که استقلال یکی از تیم‌های پرطرفدار ایران است و هر سال برای قهرمانی می‌جنگد. من شناخت زیادی از این تیم ندارم اما مسابقه‌های قبلی استقلال را دیده‌ام .»

کد خبر 113774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز