صنعت نفت آبادان، حالا تنها تیم 9 امتیازی لیگ دهم است؛ 3مسابقه و 3پیروزی. این تیم با حداکثر امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است زیرا در روز سوم لیگ، در هفته‌ای که ذوب آهن و استیل آذین به تساوی تن دادند، نفت آبادان به پیروزی رسید.

ورزش فوتبال بازی

آلفردو کاسیمیرو، سرمربی نفت که پیش از مسابقه با راه آهن گفته بود «پس از هر بازی به فکر مسابقه بعد هستیم و برای آن بازی خوب برنامه‌ریزی می‌کنیم»، بعد از پیروزی مقابل این تیم تهرانی دوباره این جمله را تکرار کرد و اینکه حالا برای او مسابقه با «پرسپولیس» مدنظر است.

در عین حال، پیروزی 2 بر صفر نفت آبادان مقابل راه آهن و در ورزشگاه اکباتان، یادآور آخرین پیروزی کاسیمیرو مقابل این تیم بود. نفت آبادان فصل گذشته در جام حذفی راه‌آهن را 4-2 شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقه‌ها رسید. پس از این موفقیت سرمربی پرتغالی نفت آبادان گفت: «می‌دانستم چگونه می‌توانیم راه آهن را شکست دهیم.»

گذشت نزدیک به 6 ماه از آن روز، نشان داد که کاسیمیرو راه پیروزی مقابل این تیم تهرانی را می‌داد؛ صنعت نفت پیش‌از شروع فصل به‌عنوان آخرین تیم صعود‌کننده به لیگ برتر تلاش بسیاری برای به تعویق انداختن مسابقه‌های اول انجام داد اما این تلاش نتیجه نداد و حالا برخلاف تصور نفت آبادان بهترین شرایط را در لیگ دهم دارد.

کاسیمیرو به قدری از موفقیت تیمش خرسند است که می‌گوید: «در حال حاضر در صدر جدول قرار داریم و باید از این شرایط لذت ببریم.»
این شرایط اما بعد از 2گل روح الله عرب و امید شریفی‌نسب به‌وجود آمد. سرمربی نفت آبادان درباره مسابقه تیمش با راه‌آهن می‌گوید: «کاملاً مستحق پیروزی بودیم و خیلی خوب بازی کردیم. با کسب 3پیروزی نشان دادیم که از ابتدا به فکر بقا در لیگ برتر هستیم و می‌خواهیم جایگاه خوبی را در جدول کسب کنیم.»

او با اطمینان خاطر از بقا در لیگ صحبت می‌کند و اینکه دلیلی برای ترس از سقوط وجود ندارد. این اظهارنظر، درست عکس صحبت‌های سرمربی راه‌آهن است. رسول کربکندی در این باره می‌گوید: «تیم ما راحت گل می‌خورد و سخت گل می‌زند. باید این مشکل را حل کنیم. در بازی با تراکتورسازی روی یک اوت و یک کرنر 2گل خوردیم. در بازی با نفت آبادان هم روی یک شروع مجدد و تعویض بازی گل دریافت کردیم. حریفان هنوز با ما کاری نکرده‌اند و خودمان به‌خودمان باخته‌ایم. متأسفانه در تیم راه‌آهن هنوز ترس از افتادن و باختن وجود دارد و باید این تفکر عوض شود.»

سرمربی راه آهن بر این باور است که صنعت نفت بعد از گل بازی را خوب اداره می‌کند و در عین حال می‌گوید: «صنعت نفت در مجموع 3دیدارش تیم خوش‌شانسی بوده است.»صنعت نفت در هفته چهارم به مصاف پرسپولیس می‌رود؛ مسابقه‌ای که در آبادان برگزار می‌شود و کاسیمیرو می‌گوید: «متأسفانه در بازی حساس برابر پرسپولیس تماشاگران خونگرم خود را نداریم و این جای تأسف دارد.»

در حسرت پیروزی

موفقیت مجید جلالی، یک ناکامی دیگر در پرونده امیر قلعه نویی بود. سرمربی فولاد پیش از بازی در روز سوم لیگ، 2 مسابقه دشوار مقابل استیل‌‌آذین و استقلال داشت. تیمی که به استیل ‌آذین باخت و مقابل استقلال به پیروزی دست‌یافت، در مسابقه با سپاهان به نخستین تساوی خود در لیگ دهم رسید.

جلالی که پیش از آغاز فصل از 3مسابقه سخت فولاد در هفته‌های اول لیگ گفته بود، حالا با کسب 4 امتیاز ظاهرا موفق بوده است. او در این باره می‌گوید: «تیم ما تا حالا 3بازی سنگین برگزار کرده و تنها 3گل از حریفان دریافت کرده است. تیم ما این گل‌ها را در خط یک سوم دفاعی خود دریافت کرده است و این یکی از نقاط ضعف تیم ما به شمار می‌رود.»

سرمربی فولاد از نتیجه 1-1 مقابل قهرمان فصل گذشته لیگ راضی است و می‌گوید: «من به مربیگری عشق و علاقه زیادی دارم. زمانی که با یک تیم جوان کار می‌کنم لذت بیشتری می‌برم و امیدوارم در کنار این بازیکنان آینده خوبی را برای فولاد رقم بزنم. بازیکنان ما تا حالا بازی قابل‌قبولی را برابر مدعیان قهرمانی انجام داده‌اند.»

اما سپاهان در روز سوم لیگ به سومین تساوی خود دست یافت. گرچه این تیم شکستی در لیگ دهم نداشته اما مردان قلعه نویی طعم پیروزی را هم نچشیده‌اند. سرمربی سپاهان می‌گوید: «ما در این بازی شانس پیروزی داشتیم اما با توجه به توانایی فولاد و وضعیت آب و هوایی اهواز کسب این یک امتیاز نیز برای ما با ارزش است. ما برنامه‌های تاکتیکی خاصی برای این دیدار در دستور کار خود داشتیم که با اخراج احسان حاج صفی اجرای این برنامه‌ها با مشکل مواجه شد.»

نفت، عامل تساوی

گرچه نفت تهران موفقیت نفت آبادان در لیگ را به دست نیاورده اما نتایج قابل‌قبولی در لیگ دهم گرفته است. این تیم عامل به دست آمدن نخستین تساوی استیل آذین در این فصل بود؛ اتفاقی که مردان تومباکوویچ را با 7‌‌امتیاز در رده دوم جدول نگه داشت. سرمربی صربستانی استیل آذین نتیجه 1-1 برابر نفت تهران را عادلانه می‌داند و عنوان می‌کند: «نفت تهران با انگیزه وارد مسابقه شد و گل زودهنگام زیبایی زد. معمولاً در چنین مواقعی کار سخت می‌شود و تیم حریف بسته بازی می‌کند.

به هر حال فوتبال همین است و باید به راهمان ادامه بدهیم. سعی می‌کنیم بازی به بازی بهتر شویم.» در این مسابقه علی کریمی دوباره در پست دفاع بازی کرد و تومباکوویچ در این باره می‌گوید: «بازی‌های علی کریمی را در اروپا دیده‌ام. ما در خط دفاع مشکل داریم و بهترین گزینه برای حل این مشکل در حال حاضر استفاده از این بازیکن است.»

و حسین فرکی، سرمربی نفت تهران درباره این تساوی می‌گوید: «ثابت کردیم که حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.» همچنین پیش‌بینی می‌کند که نفت تهران در پایان فصل بین رده 10 تا 15 جدول قرار بگیرد.

جلسه باشگاه مس بعداز 3 شکست

17 مرداد جلسه اعضای هیأت‌مدیره باشگاه مس کرمان برگزار می‌شود. مدیرعامل این باشگاه بعد از 3 باخت مس در لیگ برتر به این نتیجه رسید که در مورد ناکامی این تیم جلسه‌ای ترتیب دهد. گفته می‌شود در این جلسه درباره ادامه همکاری با صمد مرفاوی در مس هم تصمیم‌گیری خواهد شد. فتح‌الله‌نژاد، مدیرعامل مس در این باره می‌گوید: «به من اجازه بدهید که تا پیش از این جلسه صحبتی درباره وضعیت مس انجام ندهم.»

و اضافه می‌کند: «بنده یک کلام هم با بوناچیچ صحبت نکرده‌ام و ما همچنان از صمد مرفاوی حمایت می‌کنیم. او باید گزارش خود را از عملکرد تیم ارائه کند و اگر بخواهد می‌توانیم کادر فنی‌اش را هم تقویت کنیم.» در عین حال، صمد مرفاوی بعد از باخت تیمش مقابل ملوان برخلاف 2 هفته گذشته، این بار به صراحت از ماندن در مس صحبت کرد.

او در این باره می‌گوید: «من همچنان در مس باقی می‌مانم و به کارم در کرمان ادامه خواهم داد.» البته مس تا پایان هفته سوم به هیچ امتیازی دست نیافته است و مرفاوی توضیح می‌دهد: «به هر حال شکست ناراحتی دارد اما دلیل غیبت من در کنفرانس مطبوعاتی چیز دیگری است.

از 5روز قبل از بازی به سازمان لیگ نامه نوشته و گفته بودیم به خاطر اینکه پروازمان ساعت 9 شب است ساعت بازی را تغییر دهند که متأسفانه نه سازمان لیگ و نه مسئولان باشگاه ملوان اطلاعی درباره تغییر بازی به ما ندادند و تنها روز بازی 15 دقیقه بازی را به جلو انداختند.» سرمربی مس کرمان دوباره به مشکلات این تیم پیش از شروع فصل اشاره می‌کند و اینکه مس دیرتر از سایر تیم‌ها بسته شده است. مرفاوی می‌گوید: «قبل از شروع فصل بازی دوستانه چندانی هم نداشتیم.

یک تیم با 3، 4 تغییر دچار دگرگونی می‌شود. ما با 70-80 درصد تغییر وارد لیگ شدیم و طبیعی است برای هماهنگی به زمان بیشتری نیاز داریم. رفته رفته تیم ما به لحاظ فنی و اخلاقی هماهنگ‌تر می‌شود. باید همه دست به دست هم دهیم تا با کمک مسئولان باشگاه کادر فنی بازیکنان و هواداران به نتایج بهتری دست یابیم. تیم ما تنها 2 ماه است که دور هم جمع شده است.» با این حال معلوم نیست امروز در جلسه باشگاه مس چه اتفاقی بیفتد؛ آیا این باشگاه به مرفاوی زمان بیشتری خواهد داد یا نه؟

کد خبر 113365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز