هرچند قطبی بعد از برد تیم ملی مقابل ارمنستان به عادت همیشه وعده‌های بزرگ داد و از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا گفت ولی کسانی که بازی را دیدند به ندرت با سرمربی تیم ملی هم عقیده‌اند

فوتبال

شاید پیروزی 3 بر یک در خانه حریف در نگاه اول نتیجه‌ای فریبنده باشد ولی جریان بازی حکایت متفاوتی داشت.میزبان که با برتری به رختکن رفته بود، در نیمه دوم شروعی تهاجمی داشت. در 20 دقیقه ابتدایی این نیمه، ضعف دفاعی تیم ملی بیش از هر چیز به چشم آمد. در این دقایق تنها درخشش رحمتی بود که مانع از دریافت گل دوم شد.

او بعد از اینکه توانست با مهار یک ضربه پنالتی، اشتباهش روی گل اول را جبران کند، 2 موقعیت گل دیگر - یکی شوت سنگین هافبک ارمنستان و دومی فرصت تک به تک - را از حریف گرفت تا تیم ملی همچنان به بازگشت امیدوار باشد. گلزنی تیم ملی از زمانی شروع شد که تیم ملی ارمنستان معمولا افت می‌کند.

در دقیقه 69 عقیلی روی یک ضربه کرنر با ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند. تنها 2 دقیقه بعد سانتر محمد نصرتی مستقیم به درون دروازه رفت؛ مشابه گلی که رحمتی در نیمه اول دریافت کرده بود. گل سوم تیم ملی در دقایق پایانی زده شد؛ زمانی که تیم تحلیل رفته میزبان با وجود یک بازیکن بیشتر توان حمله نداشت و ضد‌حمله سریع منجر به یک ضربه پنالتی شد. عقیلی این پنالتی را تبدیل به گل کرد تا با 6 گل زده تبدیل به بهترین مدافع گلزن تاریخ تیم ملی شود.

قطبی درباره عملکرد شاگردانش در این بازی گفت: «بازی کردن مقابل ارمنستان آن هم در خانه آنها برای ما سخت و دشوار بود. اما من از نتیجه پایانی راضی هستم و عملکرد بازیکنان در نیمه دوم برایم رضایت بخش است ولی در نیمه اول اصلا بازی خوبی را انجام ندادیم و در واقع در حد نام و نشان ایران نبودیم.»

قطبی اضافه کرد: «تیم ما در نیمه اول تمرکز لازم را در زمین نداشت، ضمن اینکه تغییراتی که در ترکیب تیم داشتیم، باعث شده بود نتوانیم فوتبال قابل‌قبولی ارائه کنیم. در نیمه دوم و با تغییراتی که در خط میانی انجام دادیم روند حرکتی تیم شکل بهتری پیدا کرد و توانستیم با زدن 3‌گل برتری مان را تثبیت کنیم.»

سرمربی تیم ملی اعتراف کرد که خط دفاع اشتباهات زیادی داشت: «قبول دارم که امروز دفاع ما استحکام لازم را نداشت ولی فراموش نکنید که ما تنها 3 جلسه برای این مسابقه تمرین داشتیم و فرصت زیادی برای هماهنگی در اختیار ما نبود. ضمن اینکه برخی تغییرات در ترکیب تیم هم باعث شده بود تا ناهماهنگی‌هایی در زمین به‌وجود بیاید.اینگونه دیدارهای تدارکاتی فرصت مناسبی است تا اشکالات تیم شناسایی شود و بتوانیم بازی به بازی بازیکنان را در شرایط هماهنگی و تیمی بهتری قرار دهیم.»

او درباره شرایط این بازی گفت: «انتخاب تیم ارمنستان به‌عنوان حریف تدارکاتی به‌دلیل شباهت‌هایی بود که این تیم به لحاظ فیزیک بدنی و استفاده از توپ‌های بلند به عراق دارد. خوشبختانه بازیکنان تیم ملی به‌ویژه در نیمه دوم به‌خوبی برنامه‌های تاکتیکی را که برای این بازی مد نظر داشتیم در زمین پیاده کردند.هدف عمده ما در دیدارهای تدارکاتی پیدا کردن بازیکنان اصلی و نفراتی است که می‌توانند به‌عنوان بازیکن ذخیره به تیم کمک کنند و خوشبختانه تمامی نفرات حاضر در اردو رقابت خوبی برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی دارند.»

کد خبر 113771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز