چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

انتقال قطعی 5 هزار کارمند انجام شده و انتقال 11 هزار نفر از کارکنان نیز در دست انجام است

خیابان مردم

این آمار را عبدالعلی تاجی معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور اعلام کرد و گفت: تا‌کنون نزدیک به ‌١٨ هزار نفر از کارمندان برای خروج از تهران ثبت نام کرده‌اند.به گزارش ایسنا وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، روسای دستگاه‌های اجرایی، به عنوان معاونان اجرای مصوبه کار گروه انتقال شهر تهران هستند ولی حتما تصدیق می‌کنید که انجام این کار مستلزم تشریک مساعی همه بخش‌های اجرایی است.

وی افزود: طبق این مصوبه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی تهران مکلف شدند که تا سقف ‌٤٠درصد از کارکنان‌شان را به خارج از تهران منتقل کنند. طبق آمار ‌١٧٨هزار و‌٩٦ نفر در دستگاه‌های ملی مشغول‌اند که 40درصد آنان هم ‌٧١هزارو‌٢٣٨ نفر می‌شود.
تاجی ادامه داد: ‌در دستگاه‌های استانی ‌٥٢هزار و ‌٩٢ نفر و در شهرستان‌ها هم ‌٨٨هزار و ‌٥٩ نفر مشغول به کارند که تعداد کارکنان مشمول مصوبه استانی ‌٢٠هزار و ‌٨٣ نفر است و قریب ‌١٠٠هزار نفر باید براساس مصوبه5.3  از شهر تهران منتقل شوند.
تاجی با بیان اینکه از ‌١٦٣ شرکتی که قرار بوده منتقل شوند تا‌کنون ‌١١٤ شرکت منتقل شده‌اند گفت: حدود ‌٢٠ شرکت دیگر تا پایان مرداد ماه منتقل می‌شوند.

همچنین کار دیگر این کار گروه انتقال ‌٣٠٠ مرکز آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی است که مستقل هستند و اگر این کار انجام شود، کمک بزرگی به کاهش حجم نیروی انسانی شهر تهران خواهد کرد. یکی از اهدافی که مصوبه دولت برای انتقال کارکنان از پایتخت دنبال می‌کند کاهش نیروی انسانی دستگاه‌های دولتی و توزیع متوازن آنهاست.

کد خبر 113697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز