سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: 120 گروه برای رصد هلال ماه رمضان فعالیت خود را از غروب 19 مرداد در استان‌های مختلف کشور آغاز می‌کنند

ماه رمضان

حجت الاسلام علیرضا موحد نژاد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: این گروه‌ها متشکل از افراد متخصص و با تجربه هستند که با دوربین و تلسکوپ در استان‌های جنوبی و شمالی کشور مستقر شده‌اند و پس از رصد هلال ماه رمضان گزارش‌های خود را به دفتر استهلال مقام معظم رهبری ارسال می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیش بینی کارشناسان این است که احتمال رؤیت هلال ماه رمضان، امشب با توجه به مشخصات نجومی که هلال ماه دارد ضعیف و تا حدود زیادی غیرممکن است اما برای اطمینان، رصد هلال ماه رمضان از غروب امروز آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت رؤیت هلال ماه رمضان، امشب از طرف کارشناسان گروه های رصدی و تأیید دفتر استهلال مقام معظم رهبری، نتیجه در اسرع وقت به اطلاع مردم ایران خواهد رسید.

حجت الاسلام موحد نژاد تأکید کرد: در صورت رؤیت نشدن هلال ماه رمضان در غروب امروز، رصد هلال ماه از طرف گروه های رصدی چهارشنبه 20 مرداد هم انجام خواهد شد.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: کارشناسان پیش بینی می‌کنند که هلال ماه رمضان غروب چهارشنبه  20 مرداد رؤیت خواهد شد و بر اساس آنچه در تقویم درج شده پنجشنبه21 مرداد نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

کد خبر 113577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز