سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی اسپانیا به خاطر کاهش تا 40 درصدی دستمزدهای‌شان قصد اعتصاب دارند و این امر نگرانی دست‌اندرکاران بخش گردشگری این کشور را برانگیخته است.

spain control flights

خبرگزاری اتریش از مادرید گزارش داد، صنعت گردشگری اسپانیا که از زمان وقوع بحران مالی بین‌المللی ضربه سختی را متحمل شده است، احتمالا اواسط ماه اوت با ضربه دیگری مواجه شود.

اتحادیه کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی اسپانیا (UCSA) برنامه‌ریزی کرده است که در ایام تعطیلات اواسط اوت اعتصاب به راه بیندازد. دلیل این اعتصاب، به اجرا گذاشته شدن قانون اصلاح دستمزدهاست که نه فقط موجب شده ساعت کار کارکنان دولتی بخش کنترل ترافیک هوایی اندکی افزایش یابد، بلکه دستمزدهای آنها تا 40 درصد هم کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسپانیایی، کامیلو سلا (Camilo Cela)، رییس اتحادیه UCSA روز سه‌شنبه اعلام کرد که این اعتصاب احتمالا از 16 اوت آغاز می‌شود، اما وی جزییات بیشتری را در این باره اعلام نکرد. حدود 95 درصد از کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی اسپانیا عضو UCSA هستند.

در هفته‌های گذشته هم کارکنان این بخش به یک شبه اعتصاب وارد شده بودند. بسیاری از آنها تقاضای مرخصی استعلاجی کرده بودند. بنا به اعلام مقامات فرودگاهی دولتی AENA فقط در مرکز کنترل ترافیک هوایی بارسلونا در هفته گذشته 13 نفر از 61 کارمند بخش تامین ایمنی پروازی به مرخصی رفتند. در جزایر مایورکا (Mallorca)، ایبیزا (Ibiza) و منورکا (Menorca) به دلیل اختلالاتی که در عملکرد بخش برج مراقبت پروازی وجود داشت، ظرف چند روز حدود 120 پرواز با تاخیرهای طولانی آغاز شد یا به زمین نشست. مقامات گردشگری اسپانیا هشدار داده‌اند چنین امر به شدت به وجهه گردشگری این کشور آسیب می‌زند.

خوزه بلانکو، وزیر حمل و نقل اسپانیا گفته است دولت این کشور رخدادهایی در سطح گسترده را نخواهد پذیرفت. وی اعلام کرد تحقیق جامعی درباره افزایش درخواست‌های مرخصی‌ استعلاجی انجام خواهد داد و این احتمال وجود دارد که نهایتا بخش کنترل ترافیک هوایی به ارتش بازگردانده شود. مردم اسپانیا هم دلیل اعتصاب کارکنان این بخش را درک نمی‌کنند. کارکنان بخش مراقبت پروازی اسپانیا با دریافت دستمزد تا 350 هزار یورو در سال یکی از بهترین دریافتی‌ها را در سراسر جهان دارند.

اصلاح دستمزدهای بخش مراقبت پروازی بخشی از برنامه دولت خوزه لوئیز زاپاترو، نخست‌وزیر اسپانیا برای کاهش هزینه‌های دولتی است. دیگر بخش‌ها هم تحت تاثیر این برنامه قرار گرفته‌اند. بر اساس این برنامه، پرداخت حقوق بازنشستگان متوقف و حقوق کارمندان و صاحبان سمت‌های سیاسی هم کاهش یافته است.

کد خبر 113043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز