گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این‌که 34 درصد تلفات جانی تصادفات کشور را موتورسواران تشکیل می‌دهند، گفت: 59 درصد این افراد در اثر ضربه به سر جان خود را از دست می‌دهند که با اجباری شدن استفاده از کلاه ایمنی میزان تلفات در این حوزه به 22 درصد از کل تلفات کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» که در اولین همایش حمل و نقل عمومی در ساختمان وزارت کشور سخن می‌گفت، افزود: تصادفات و خسارت‌های ناشی از آن در ایران سالانه جان 27 هزار و 700 نفر را می‌گیرد و 24 هزار تصادف درون شهری در سال هزینه‌های بسیاری را بر کشور تحمیل می‌کند.

سردار احمدی مقدم میزان جابه‌جایی با وسایل همگانی در ایران را 40 درصد و میزان تلفات این بخش را 10 درصد کل کشور عنوان کرد و گفت: با برآوردهای انجام شده در یک دهه آینده 20 میلیون خودرو و همین تعداد موتورسیکلت خواهیم داشت که اگر همه تهران را به اتوبان و پارکینگ تبدیل کنیم باز مشکل حل نخواهد شد.

وی با بیان این‌که تهران نیازمند طرح‌های محدود کننده استفاده از خودروی شخصی است تصریح کرد: با اجرای طرح‌هایی مانند طرح ممنوعیت استفاده از خودروی تک‌سرنشین در محدوده زوج و فرد باید استفاده از خودروی شخصی با توجه به ترافیک تهران محدود شود.

کد خبر 11284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز