گروه بین‌الملل: رژیم صهیونیستی بدون توجه به اعتراض‌های بین‌المللی به وضعیت فلسطینی‌های ساکن نوار غزه در حمله هوایی دیگری این منطقه را هدف حملات موشکی گسترده خود قرار داد

نوار غزه شهادت

در این حملات که عصر روز جمعه صورت گرفت جنگنده‌های اف‌16 رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند که بر اثر آن یک فرمانده ارشد حماس به شهادت رسید و 12 فلسطینی دیگر به‌شدت زخمی شدند. گفته می‌شود که در این حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف از جمله یک مقر امنیتی در غرب غزه، یک مرکز آموزش نظامی وابسته به دانشکده پلیس، مجمع انصار نظامی و یک پایگاه امنیتی وابسته به دولت منتخب فلسطین در اطراف اردوگاه البریج در مرکز نوارغزه را بمباران کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) روز گذشته اعلام کرد که در این حملات، عیسی عبدالهادی البطران، یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش به شهادت رسیده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی با ابراز خرسندی از موفقیت عملیات ترور این فرمانده حماس، این عملیات را در راستای طرح‌های قبلی، این رژیم دانستند.

پیش از این رژیم صهیونیستی 5بار با انجام حملات مختلف برای ترور این فرمانده 40ساله حماس تلاش کرده بود. در آخرین مورد در جریات حملات 22روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه خانه این مبارز فلسطینی هدف بمباران شدید قرار گرفت که بر اثر آن همسر و 5 فرزند عیسی عبدالهادی البطران به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گردان‌های شهید عزالدین قسام روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند که انتقام حملات جدید رژیم اشغالگر قدس و شهادت فرمانده خود را خواهند گرفت و واکنش سختی به این مسئله خواهند داشت. در این بیانیه آمده است: این جنایت جدید صهیونیست‌ها بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که عملیات هشدار و تخلیه که توسط سرویس‌های امنیتی غزه پیش از آغاز حملات رژیم صهیونیستی صورت گرفت باعث شد که این حملات تلفات بسیاری در بر نداشته باشد.رژیم صهیونیستی مانند گذشته مدعی شده که حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله موشکی به شهر عسقلان در فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که صبح روز جمعه یک موشک گراد شهر عسقلان را هدف قرار داده که تنها خسارت مالی به‌دنبال داشته است. این رژیم همچنین با نگرانی از واکنش به حملات گسترده خود به نوار غزه در یک اقدام پیشدستانه از طریق گابریلا شالو، نماینده خود در سازمان ملل، در پیامی به بان‌کی مون دبیر کل این سازمان نسبت به حمله موشکی به این شهر اعتراض کرده بود! در این پیام ادعا شده است که این حق اسرائیل است که از شهروندانش دفاع کرده و تدابیر تضمین‌کننده برای حمایت از آنها را اتخاذ کند.

درحالی‌که هفته گذشته اتحادیه عرب از آغاز مجدد مذاکرات مستقیم تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی حمایت کرده بود اسماعیل رضوان، از سخنگوهای جنبش حماس اعلام کرد که حملات جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه سیلی محکمی به مواضع خوار و حقیرانه اعراب است.

وی بر ضرورت لغو تصمیم کمیته طرح صلح عربی برای مامور کردن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ازسرگیری مذاکرات مستقیم با تل‌آویو تاکید کرد و خواستار حمایت اعراب از پایداری ملت فلسطین در مقابله با تجاوزات دشمن صهیونیستی شد.

خالد البطش، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی هم روز گذشته در واکنش به حملات جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حمله صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار غزه بیان‌کننده واقعیت این رژیم و تلاشی برای نابودی روند از سرگیری مذاکرات مستقیم است. حملات به نوار غزه در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی کمیته حقوق‌بشر سازمان ملل متحد از این رژیم خواسته است که به محاصر نوارغزه به‌طور کامل پایان دهد.

کد خبر 112734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز