پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس آمار جمعیت در تایوان ، این جزیره کمترین نرخ زاد و ولد را در جهان دارد. این امر در سال پلنگ کاهش بیشتری نشان می‌دهد و این به باورهای این مردم باز می‌گردد.

Tiger

به گزارش واحد مرکزی خبر، آمارها نشان می‌دهد در طول سال ببر در تقویم چینی، نرخ زاد و ولد در تایوان حتی کاهش بیشتری داشته است چرا که کودکان متولد سال ببر، افراد جسوری در نظر گرفته می‌شوند.

این موضوع حتی به آینده شغلی آنها نیز لطمه وارد می‌سازد چرا که کارفرمایان تایوانی طالع بینی متقاضیان کار را نیز بررسی می‌کنند.

کارکنان بخش مراقبت‌های درمانی پیش از زایمان در بیمارستان‌های تایوان اکنون دوران آرامی را می‌گذرانند چرا که بسیاری از تایوانی‌های سنتی سال دو هزار و ده میلادی را سال خوبی برای تولد کودکان نمی‌دانند.

طبق تقویم چینی، امسال سال ببر است و کودکانی که در سال دو هزار و ده میلادی متولد می‌شوند شخصیتی نافرمان و سرکش دارند و این خبر خوبی برای کارشناسان نفوس و جمعیت در این جزیره نیست.

وزارت امور داخلی تایوان از شهروندان خود خواسته است توجهی به این پیشگویی‌ها نداشته باشند اما بیشتر زوج‌ها به اینگونه پیش گویی‌ها بسیار پایبند هستند چرا که طالع بینی بد می‌تواند حتی آینده شغلی فرزندانشان را تهدید کند.

چارلنی چانگ سخنگوی موسسه بانک مشاغل تایوان در این خصوص می گوید بسیاری از شرکت‌های تایوانی افرادی را استخدام می‌کنند که طالع خوبی داشته باشند و هنگام بررسی درخواست کار آنها حتما به طالع بینی متقاضیان توجه می‌کنند.

وی می‌گوید مدیران شرکت‌ها مشتاقند بدانند چه کسانی در داخل شرکت دوست هستند و چه کسانی می‌توانند دشمن باشند و متولدین سال ببر تنها افراد جسور و سرکشی نیستند بلکه بدشانسی هم می‌آورند.

تقویم سنتی چینی به یک چرخه دوازده ساله از حیوانات تقسیم شده است و بر اساس آن ، کودکانی که در سال‌های موش، مار یا گاو به دنیا می‌‌آیند، خصوصیات اخلاقی ویژه و متفاوتی از یکدیگر دارند.

به عنوان مثال گفته می‌شود کودکی که در سال موش به دنیا می اید ، توان خوبی برای پاسخ گویی به مشکلات دارد و والدین چندان به مشاغلی که گفته می‌شود برای کودکان متولد سال ببر خوب است ، اشتیاقی ندارند.

گفته می شود مشاغل خوب برای متولدین سال ببر شامل ناخدای کشتی، راننده ، گزارشگر و کارکنان آژانس های مسافرتی است.

بر اساس امارهای وزارت امور داخلی تایوان، پنجاه و هفت هزار و هشتاد و هشت کودک در سه ماهه نخست امسال در تایوان متولد شدند که این امار پنج هزار نفر کمتر از دوره مشابه سال گذشته است.

خبرگزاری المان از تایپه گزارش داد، تایوان در سال دو هزار و نه میلادی پایین ترین نرخ زاد و ولد را در جهان داشت است و بسیاری از کارشناسان می گویند این روند می‌تواند مشکلات بزرگی را در سیستم های اموزشی و بهداشتی تایوان در اینده بوجود آورد.

دولت تایوان نیز برای ترغیب والدین به داشتن فرزندان بیشتر برنامه هایی را اجرا کرده است و قرار است از سال اینده والدین تایوانی در ازای داشتن هر یک از فرزندان خود معادل ششصد و پنجاه دلار دریافت کنند.

کد خبر 112586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز