چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک قاضی حکم بازداشت و روانه زندان شدن رئیس جمهور سابق تایوان را به انهام اصلی فساد مالی صادر کرد.

به گزارش سی ان ان، چن شویی بیان که طبق گزارش‌های آژانس خبری تایوان متهم به اختلاس 600 میلیون دلار جدید تایوان (معادل با 18 میلیون دلار آمریکا) است در ساعات اولیه روز چهارشنبه 12 نوامبر پس از شش ساعت بازجویی توسط دادستان‌ها روانه زندان شد.

چن شویی بیان که ریاست جمهوری‌اش در ماه مه به پایان رسیده پس از خروج از بیمارستانی که موقتا در آن بستری شده بود، با بالا بردن دستانش فریاد زد: تعاقب و آزار و اذیت سیاسی! پاینده باد تایوان!

او سه شنبه شب 11 نوامبر به بیمارستان دانشگاه ملی تایوان انتقال یافته بود.

آژانس خبری تایوان گزارش داده است که دادستان‌های ضد فساد در حال تحقیق از رئیس جمهور سابق درباره اتهاماتی نظیر رشوه خواری ، سواستفاده از اموال دولتی، کلاهبرداری ، سواستفاده از موقعیت وجایگاه شغلی و تخلف از قانون مبارزه با پولشویی بودند. خانواده خود چن شویی بیان نیز در مظان اتهام پولشویی قرار دارد و پرونده‌ای نیز در این ارتباط در جریان است.

دادستان‌ها برمبنای این اتهامات از دادگاهی متشکل از سه قاضی درخواست کردند، صدور حکم بازداشت رئیس جمهور سابق را صادر کند.

در دادخواست دادستان‌های ضد فساد تایوان آمده است: بازداشت چن شویی بیان تا پایان تحقیقات بر سر اقدامات وی ضروری است زیرا جرایمی که وی مرتکب شده در طبقه بندی جرایم جنایی قرار می‌گیرند.

چن اما در واکنش به اتهامات مطروحه، این اتهامات را رد کرده و خود را از ارتکاب هر گونه تخلفی مبرا دانسته است.

گفته می‌شود نه نفر دیگر از جمله وزیر دارایی سابق چن شویی بیان به همراه چندتن از اعضای خانواده وی در ارتباط با اتهام فساد مالی دستگیر شده‌اند.بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها همسر، فرزند، عروس و برادر عروس و تعدادی از مقامات تایوان در میان بازداشت شدگان قرار دارند.

این اتهامات در حالی علیه چن شویی بیان مطرح می‌شوند که حزب سیاسی وی از نظر دیدگاه‌های سیاسی با حزب سیاسی رئیس جمهور کنونی در تعارض قرار دارد. حزب سیاسی چن از استقلال تایوان حمایت می‌کند اما دولت رئیس جمهور ما ئینگ یئو از روابط نزدیک با سرزمین مادری چین حمایت می کند.

کد خبر 68169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز