چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چهارمین شماره از مجله خرد‌نامه الف که نشریه‌ای اختصاصی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است، برپیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

الف-4

شماره چهارم درمقایسه به شماره‌‌های گذشته چه در طرح جلد صفحه اول و نوع چینش عناوین و چه از منظر تنوع و پراکندگی و محتوای مطالب به ثباتی نسبی رسیده است و مطالبی خواندنی و کیفی در حوزه‌های مختلف کتاب و کتابخوانی در آن منتشر شده است.

 گفت‌وگوهایی با جلال ستاری برای کتاب «اسطوره عشق و عاشقی در چندعشق‌نامه فارسی»، ناصر فکوهی درباره کتاب«گفت‌وگو‌هایی درباره انسان و فرهنگ»، رضا امیرخانی درباره کتاب «نفحات نفت»، شاهرخ تندرو صالح نویسنده رمان«ما یک سر و گردن از تفنگ‌ها بلند‌تریم»،یوسف علیخانی گفت‌وگو کننده کتاب«معجون عشق»، همایون علی‌آبادی مولف کتاب«سیر نقد تئاتر در ایران»،همایون خرم درباره کتاب خاطراتش،محسن مطلق به بهانه انتشار خاطراتش و پرونده‌ای ویژه به بهانه انتشار کتاب عدالت به مثابه انصاف جان رالز از دیگر مطالب این شماره است.

در پرونده رالز علاوه بر نوشته‌ای از دکتر رضا داوری گفت‌وگوهایی با مترجمان کتاب و نیز دکتر علی محمودی و حسین کچوییان انجام شده است و به همراه آن نوشته‌ای از سید ابوالحسن مختاباد در انتقاد به ترجمه کتاب آمده است.

یادداشت‌هایی از سید علی آل داود،امیر احمدی‌آریان،موسی بیدج و برخی دیگراز چهره‌های فرهنگی و فکری از دیگر مطالب این شماره است. پرونده‌ای درباره کتابخانه دیجیتال به همراه خبرهایی از تازه های کتاب و معرفی تازه ترین آثار منتشره از دیگر بخش‌های این نشریه به شمار می‌رود.

ویژه‌نامه الف(خردنامه) همشهری در 194 صفحه به قیمت 2000 تومان و تمام رنگی منتشر شده است.

سردبیری این نشریه را عبدالجواد موسوی بر عهده دارد که خود گفت وگویی خواندنی با رضا امیرخانی در همین شماره انجام داده است.

کد خبر 112545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز