همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است که صف دشمنان و دیگران باید از هم مجزا باشد و باید با دشمنان قاطع برخورد شود، اما نباید با حرف‌های نابجا ، تعداد دشمنان را زیاد کرد.

رئیس مجلس

به گزارش ایلنا علی لاریجانی  در ابتدای سخنانش در همایش "ظهور آفتاب" که در شهر چالوس برگزار شده بود، اظهار داشت: پس از ظهور امام عجل الله دولت حق تشکیل می‌شود و دولت‌های دیگر باید به این دولت تاسی کنند چرا که فاصله ما با دولت حق بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اولین خصوصیت در این دولت برقراری عدالت اجتماعی است و فعالیت‌های اقتصادی در زمان ظهور مقام و چارچوب حلالی پیدا خواهد کرد و همه چیز مساوات خواهد داشت؛ در عدالت مهدوی مردم با کرامت زندگی می‌کنند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: نکته دوم در جامعه مهدوی سازش‌ناپذیری با عناصر ظلم است و همه با ستمگران و استعمارگران ستیز می‌کنند.انسان یک موجود اجتماعی است و اگر جامعه تحت سلطه باشد نمی‌تواند عنصر جهاد را زنده نگه دارد و امید به آزادانی داشته باشد.

لاریجانی معتقد است که چنانچه امام زمان با استعمارگران ستیز می‌کند برای آن است که آنها مانع تحقق پیشرفت انسان هستند و قاطعیت برای سرکوب دشمنان از وظایف امام مهدی است.

وی افزود: مگر ایران اعلام نکرد که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و حتی نمایندگان خود دولت امریکا نیز اذعان داشتند آثاری از سلاح هسته‌ای در تجهیزات و نیروگاه‌های هسته‌ای ایران دیده نمی‌شود، پس چرا به دنبال سیاست گذشته خود هستید؟

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: ما در راستای همین اقدامات امریکا مصوبه‌ای در مجلس تصویب کردیم که بر طبق آن اگر امریکا و هر کشور دیگری قصد داشته باشد کشتی‌های ایران را بازرسی کند، با آن مقابله به مثل خواهیم کرد.

لاریجانی با اشاره به سیاست‌های اخیر امریکا علیه کشورمان اظهار داشت: این روزها در لبنان یک پرونده جدید راه انداختند و طرحشان این بود که با فشار به ایران و حزب الله، رژیم صهیونیستی را که پس از جنگ 33 روزه از هم پاشیده شده بود، دوباره بازسازی کنند. تفکر غلط امریکایی‌ها این است که لبنان یک اسباب بازی است ولی باید مواظب باشند که این اسباب بازی دستشان را قطع نکند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: امریکایی‌ها قصد دارند یک طرح دروغین دیگر مانند چندین طرحی که در گذشته ارائه دادند و هیچ تاثیری نداشته و هیچ فردی بر آنها عمل نکرد ارائه کنند. وی افزود که در مسئله تروریسم هم به همین صورت، در ظاهر تروریسم را محکوم می‌کنند اما در پشت پرده از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: در اعترافات ریگی ملعون نیز مشخص شد که چگونه با ناتو و آمریکا در ارتباط بوده و آنها از این تشکل تروریستی حمایت می‌کردند.به نظر می‌رسد که این فضای دروغین که آمریکایی‌ها قصد دارند در دنیا گسترش دهند یک نفاق نقاب‌دار بین‌المللی است و اگر ما سر سازش نداریم به خاطر همین نفاق است.

رئیس‌مجلس خاطرنشان کرد: صف دشمنان و دیگران باید از هم مجزا باشد و باید با دشمنان قاطع برخورد شود اما توجه داشته باشید که نباید با حرف‌های نابجا و حرف‌هایی که لزومی ندارد، تعداد دشمنان را زیاد کرد.

لاریجانی با بیان اینکه دشمن زیاد است و دوست نیز همین طور و یک عده‌ای هم خاکستری هستند، تصریح کرد: باید این خاکستری‌ها را جذب کرد و همه را نباید به یک سنخ دید. استراتژی امام زمان نیز این است که در صحنه بین‌المللی یارگیری کند.

نماینده قم ،افزود: نکته سوم تصحیح انحرافات فکری است. پیامبر که سیره نبویه بود و همه چیز را می‌دانست، در امور کشوری با اشخاص صاحب نظر و دیگران مشورت می‌کرد.

وی نکته چهارم را دفاع مرکزی عنوان کرد و گفت: امام علی (ع) در این خصوص فرموده‌اند: "تدبیر نیک سرمایه را بالندگی می‌بخشد و مدیریت نادرست سرمایه را بر باد می‌دهد".

وی با بیان اینکه در زمان ظهور چون عقل انسان‌ها به کمال می‌رسد بهترین استفاده از سرمایه انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این امر صرفاً به دلیل اداره با کیفیت کشور است چون عقل باید به کار گرفته و منابع به درستی مصرف می‌شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی مازندران، تصریح کرد: در مازندران توسعه متوازن انجام نشده است و در کنار کشاورزی سرمایه گذاری صنعتی نیز باید در مازندران انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد تصمیماتی که در مورد مازندران در سفرهای استانی دولت به این استان انجام گرفته است، هرچه زوتر محقق گردد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: استان مازندران برنج کل ایران را تامین می‌کند و اگر ما در مجلس بر اصلاح نحوه واردات برنج و دیگر مسائل آن تاکید می‌کنیم به همین خاطر است. وی با اشاره به طرح آمایش سرزمین اظهار داشت: اگر این طرح که در برنامه چهارم آمده بود، محقق شده بود، سرمایه‌گذاری متناسب در این استان در زمینه‌های مختلف مثل گردشگری انجام می‌شد.

رئیس قوه مقننه در ادامه نکته دیگر را پس از ظهور را امنیت اجتماعی و اخلاقی دانست و گفت: در دولت اسلامی اهمیت زیادی به بحث امنیت اجتماعی داده می‌شود و امنیت اجتماعی یک رکن است، که باید زمینه‌های امنیتی و اخلاقی در جامعه به درستی انجام شود.

لاریجانی معتقد است که با نگاه کوچکی به روزنامه‌های حوادث دیده می‌شود که مشکلات فراوانی از لحاظ امنیتی مانند اینکه جوانانی به زور به دختری تجاوز کرده‌اند، دیده می‌شود. وی افزود: معنی امنیت در جامعه فقط این نیست که دولت باید در جهت ایجاد امنیت اقدام کند و نیروی انتظامی با اینگونه موارد با قاطعیت برخورد کند.

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای همایش ظهور آفتاب با محوریت مهدویت در چالوس با مزاح اذعان داشت: این جلسه از همه جهات کمال دارد من جمله گرمای این سالن و حکم آن این است که شما منتظران واقعه ظهور را پخته‌تر می‌کند.

کد خبر 112436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز