پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ علام کرد: طرح برخورد با اوباش بزودی اجرا می شود

سردار حسین ساجدی نیا

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ساجدی ‌نیا صبح پنجشنبه 31 تیر در حاشیه افتتاح مجتمع انتظامی سرکلانتری ششم (جنوب شرق تهران) در مورد سرعت رسیدن پلیس پس از تماس مردم به 110 به صحنه افزود: هم اکنون استاندارد جهانی در این زمینه هفت دقیقه است اما با طرحی که دو ماه به صورت پایلوت در تهران انجام شد 47 درصد از ماموران نیروی انتظامی پس از پنج دقیقه و 45 درصد آنها پس از ده دقیقه به محل حادثه می رسند.

وی تصریح کرد: بعد از اعلام عمومی برنامه جدید پلیس 110 مردم می توانند در صورتی که پلیس بین 6 تا هفت دقیقه بعد از اعلام به محل حادثه نرسید به پلیس شکایت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: به تهرانیها نوید می‌دهم که در روزهای آینده چندین طرح عملیاتی در حوزه سرقت و اراذل و اوباش خواهیم داشت.

وی با تکذیب افزایش حجم زورگیری در تهران گفت: متاسفانه دو فیلمی که ما برای نشان دادن توان پلیس در دستگیری مجرمان در اختیار صداوسیما قرار دادیم باعث ایجاد شبهاتی در این زمینه شد. این دو فیلم را برای نمایش گذاشتیم تا اگر اتفاقی در سطح شهر می‌افتد نیروهای پلیس در جریان آن قرار گرفته و رسیدگی ‌کنند.

ساجدی نیا با اشاره به باند‌هایی که در چهارماه اخیر کشف شده‌اند افزود: در زمان گذشته باندهای بزرگی در تهران دستگیر کرده‌ایم که میانگین دستگیریها بیش از هشت تا 10 باند در هفته بوده است که عوامل دستگیر شده به پلیس آگاهی و مراجعه قضایی معرفی شدند.

وی در مورد مطلبی که در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار در ارتباط با زورگویی در خیابان نیروی هوایی منتشر شده بود گفت: این زورگویی به 110 گزارش داده نشده بود و ماموران پلیس نیز در تحقیق میدانی خود از منطقه به نتیجه ‌ای نرسیدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تکذیب خبر زورگیری در خیابان نیروی هوایی گفت: این حق برای نیروی انتظامی محفوظ است که در صورت اطلاع‌رسانی نادرست توسط این روزنامه کثیرالانتشار موضوع را پیگیری کند.

یه گفته وی بررسی تماسهای مردم با پلیس 110 و سامانه 197 نشان می دهد که 93 درصد مردم از نیروی انتظامی رضایت دارند.

کد خبر 112156

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز