گروه حوادث: پلیس در تعقیب 2 مرد شیاد است که بعد از شناسایی بازنشسته‌ها، به بهانه پرداخت وام از آنها کلاهبرداری می‌کنند

راز فعالیت مجرمانه متهمان با شکایت یکی از مالباخته‌ها در دادسرای ناحیه 10 تهران فاش شد. شاکی که مرد 80 ساله‌ای بود به بازپرس پرونده گفت: سال‌هاست که بازنشسته شده‌ام و با حقوق بازنشستگی زندگی‌ام را می‌گذرانم.

چند روز قبل برای انجام کاری به سازمان بازنشستگی رفته بودم اما بعد از خروج از سازمان، مردی حدودا 45 ساله، اسم مرا صدا زد و به طرفم آمد. این مرد  ادعا می‌کرد که از کارمندان سازمان بازنشستگی است و خبر مهمی برای من دارد. او مدعی شد که سازمان قرار است به برخی از بازنشستگان وام‌های میلیونی پرداخت کند و با نشان دادن فرم‌هایی از من خواست که برای دریافت وام، این فرم‌ها را پر کنم.

شاکی ادامه داد: با شنیدن حرف‌های این مرد، حسابی خوشحال شده بودم. برای همین فرم‌ها را گرفتم و زمانی که مشغول پر کردن آنها بودم، مرد میانسال گفت که برای دریافت وام مورد نظرم باید 3میلیون تومان به‌عنوان ودیعه به حساب سازمان واریز کنم تا بعد از چند هفته، وام میلیونی به من پرداخت شود.

پیرمرد افزود: من که حرف‌های مرد میانسال را باور کرده بودم، همراه او راهی بانک شدم و در آنجا 3 میلیون تومان به حسابی که گفته بود، واریز کردم. چند روز بعد برای پیگیری موضوع وام، با شماره تلفنی که این مرد به من داده بود تماس گرفتم اما شماره اشتباه بود.

همان روز به سازمان بازنشستگی مراجعه کردم ولی در کمال تعجب متوجه شدم که ماجرای پرداخت وام دروغ بوده و هیچ کارمندی با مشخصات مرد میانسال در آنجا کار نمی‌کند. آنجا بود که فهمیدم در دام یک کلاهبردار گرفتار شده‌ام و تصمیم گرفتم از او شکایت کنم. بعد از اظهارات پیرمرد، پرونده در اختیار اداره 14 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد.

هنوز ردی از متهم به دست نیامده بود که تعدادی دیگر از بازنشستگان به دادسرا رفتند و از فردی که به بهانه پرداخت وام، سرشان کلاه گذاشته بود، شکایت کردند. تحقیقات نشان می‌داد که تمامی مالباخته‌ها در آرزوی دریافت وام، مبالغی از 3 تا 11 میلیون تومان به حسابی که متهم در اختیارشان قرار داده بود، واریز کرده‌اند اما بعد از مدتی متوجه شده‌اند که فریب یک مجرم حرفه‌ای را خورده‌اند.

ماموران پلیس برای یافتن سرنخی از مرد کلاهبردار به بررسی حساب‌هایی پرداختند که مالباخته‌ها، پول‌های خود را به آن واریز کرده بودند. بررسی‌ها حاکی از آن بود که این حساب‌ها متعلق به 2 مرد است که با استفاده از مدارک و نشانی‌های جعلی افتتاح شده‌اند. پلیس که با تبهکارانی حرفه‌ای روبه‌رو بود،

این بار به بررسی فیلم‌هایی پرداخت که توسط دوربین‌های مداربسته بانک ضبط شده بود. در بررسی این فیلم‌ها، تصاویری از 2 مرد کلاهبردار در هنگام مراجعه به بانک و برداشت پول از حسابشان به دست آمد و تحقیقات برای دستگیری آنها وارد مرحله‌ای تازه شد.

سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جرائم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که هر دو متهم تحت تعقیب با پرسه زدن در سازمان بازنشستگی، طعمه‌های خود را که افرادی سالخورده بوده‌اند شناسایی ‌کرده و بعد از به‌دست آوردن اسم و مشخصات آنها، خود را کارمند سازمان بازنشستگی جا زده و نقشه کلاهبرداری‌شان را عملی می‌کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های پلیسی برای دستگیری این افراد هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است، افزود: باتوجه به اینکه احتمال می‌رود این دو متهم به فعالیت‌های خود ادامه دهند، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها را صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه این افراد خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق تماس با شماره تلفن‌های 51055431  یا 51055514 در اختیار پلیس قرار دهند.

کد خبر 112053

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز