سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فروش کتاب‌های الکترونیکی (E-Book) شرکت خرده‌فروشی اینترنتی آمریکایی آمازون از نسخه‌های چاپی که این شرکت عرضه می‌کند، پیشی گرفته است.

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، آمازون اعلام کرد، در سه ماه گذشته از طریق پایگاه اینترنتی Amazon.com به ازای فروش هر 100 کتاب چاپی، به طور متوسط 143 کتاب الکترونیکی برای کتابخوان قابل حمل کیندل (Kindle) خریداری شده است.

در ماه گذشته میلادی این نسبت به 180 کتاب الکترونیکی در مقابل 100 کتاب چاپی رسید. با این حال فروش نسخه‌های چاپی هم همچنان رو به افزایش است. با این حال، آمازون آماری درباره فروش کتاب‌های قطع جیبی خود ارایه نداد.

"تحول شگفت‌آور"
جف بزوس (Jeff Bezos)، رییس آمازون گفت تحول اخیر "شگفت‌آور" بود. این مغازه اینترنتی از 15 سال پیش مشغول فروش نسخه‌های چاپی کتاب‌هاست، اما کتاب‌های الکترونیکی برای دستگاه کیندل تازه 33 ماه است که بازار وارد شده است.

به گفته بزوس، یکی از دلایل این رشد کاهش قیمت دستگاه کیندل بوده است. آمازون قیمت این دستگاه را در آمریکا از 21 ژوئن از 259 دلار به 159 دلار کاهش داد. دلیل این کاهش قیمت رقابت با iPad شرکت اپل (Apple) بود که از طریق این دستگاه نیز می‌توان کتاب‌های الکترونیکی را خواند.

کد خبر 112017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز