شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: دانش‌آموزان دبیرستان ماندگار مروی به مدرسه دارالفنون و دبیرستان البرز منتقل می‌شوند و دبیرستان «مروی» براساس مصوبه دولت به حوزه علمیه مروی واگذار خواهد‌شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در این باره به همشهری اعلام کرد: دانش‌آموزان کلاس‌های دوم و سوم دبیرستان مروی به دبیرستان دارالفنون و سال اول نیز به دبیرستان البرز منتقل می‌شوند و پس از بازسازی کامل دارالفنون، مدرسه دارالفنون جایگزین دبیرستان مروی می‌شود تا مروی همچنان «ماندگار» باقی بماند.

البته مدرسه دارالفنون اکنون در حال بازسازی است، بازسازی و مقاوم‌سازی‌ دارالفنون از سال 81 شروع شد و از اسفند سال 87 این کار به سازمان نوسازی مدارس کشور واگذار شده و با توجه به وضعیت کنونی نمی‌توان زمانی برای پایان بازسازی و مقاوم‌سازی‌ آن متصور شد.

زکریا یازرلو در واکنش به اخبار منتشر شده در باره دبیرستان مروی گفت: دبیرستان مروی از حیث عرصه متعلق به موقوفه مروی برای آموزش طلاب و از حیث اعیان نیز متعلق به آموزش و پرورش است.  اکنون پس از 70 سال، تولیت حوزه علمیه مروی که بهره‌بردار شرعی و حقوقی عرصه است، اصرار به استفاده از عرصه و اعیان موقوفه برای تربیت طلاب علوم دینی دارد.

وی با بیان اینکه هیات دولت در تاریخ 19 خرداد‌ماه با تقاضای تولیت حوزه علمیه مروی موافقت کرده، افزود: براساس مصوبه دولت، آموزش و پرورش مجاز است نسبت به مصالحه با تولیت این مدرسه و موقوفات وابسته درخصوص اعیانی مدرسه مروی با رعایت قیمت کارشناسی اقدام کند.

از دبیرستان تا مرکز تجاری

دبیرستان مروی براساس مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش به‌دلیل تاثیر‌گذاری در سرنوشت فرهنگ کشور و سطح علمی بالا و قدمت، همراه با دبیرستان البرز به‌عنوان دبیرستان ماندگار معرفی شده است.

طی 2 سال اخیر و پس از ساخت مراکز تجاری در کوچه مروی، دبیرستان مروی با خطر تعطیلی و تبدیل به مرکز تجاری دست و پنجه نرم کرده و هم‌اکنون نیز شایعاتی در باره ساخت پاساژ در زمین دبیرستان - که 7 هزار و 500 متر مساحت دارد - پس از واگذاری آن به گوش می‌رسد.

کد خبر 111770

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز