سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه شهری: شورای اسلامی شهر تهران با هدف رونق ساخت و ساز 20 درصد تسهیلات تشویقی را تا پایان سال 89 تمدید کرد

حسین محمد پورزرندی در جریان بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه مجوز ارائه تسهیلات تشویقی به‌منظور رونق ساخت و ساز در شهر تهران با اشاره به بحران اقتصادی که سراسر دنیا را فراگرفته، گفت: هنوز ساخت و ساز و درآمد نقدی در شهر تهران شرایط خوبی ندارد.

معاون مالی اداری شهرداری تهران افزود: نسبت به سال گذشته مناطق شهرداری 18 درصد از نظر درآمد نقدی کاهش دارند.وی در عین حال افزایش 5درصدی درآمد مدیریت شهری را ناشی از تلاش و پیگیری‌های شهرداری تهران برای تحقق درآمدهای حاصل از ارزش افزوده دانست. به همین دلیل پورزرندی خواستار تمدید تسهیلات تشویقی در حوزه ساخت و ساز شد.

در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران همچنین اصلاحیه مصوبه ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در این باره نیز پورزرندی خواستار آن شد تا شورای شهر در اساسنامه شرکت‌ها و سازمان‌ها شرایطی قائل شود تا اگر در موارد استثنا قرار باشد مدیری را براساس تخصص و توان علمی‌اش به کار گیرند این کار بدون نیاز به اصلاح اساسنامه میسر باشد.

رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با انتقاد نسبت به اینکه در انتخاب مدیران شهرداری سلسله مراتب ارتقای شغلی رعایت نمی‌شود، گفت: این امر موجب نارضایتی بدنه شهرداری از مدیرانشان شده است.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: رعایت سلسله مراتب ارتقای شغلی و  استفاده از تخصص و توان علمی در انتخاب مدیران بسیار مهم بوده و موجب ایجاد انگیزه و جذب نیروهای قوی و کارآمد در بدنه شهرداری می‌شود. مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم گفت:‌ باید در شهرداری نیروهای توانمند و کارآمد تربیت کرد.

از نظر چمران با توانمند‌سازی‌ کارمندان می‌توان به اصلاح ساختار و تقویت سیستم اداری شهرداری کمک کرد.به گزارش همشهری، اصلاحیه مصوبه ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران به تصویب اعضای شورا رسید.یکی از بندهای این اصلاحیه مربوط به حذف شرکت پیام همشهری از مصوبه ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری بود که به تصویب نرسید.

نظارت بر معاملات شهرداری تهران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

بنابراین گزارش، دیروز طرح ساماندهی نظارت بر معاملات شهرداری تهران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به قید یک فوریت به شورا ارائه شد که چون یک فوریت آن رای نیاورد، قرار شد به‌صورت عادی بررسی شود.

مهدی چمران و رسول خادم از جمله کسانی بودند که بر لزوم تصویب یک فوریت این طرح اصرار داشتند. به گفته چمران، هدف ما از گذاشتن یک فوریت روی این طرح آن است که موانع را برطرف کنیم و هر چه سریع‌‌تر در این باره به نتیجه برسیم و به بهترین وجه بتوانیم سرمایه‌گذاران خصوصی را جذب و حفظ کنیم.

با درنظر گرفتن اینکه تقوی معاون حقوقی شهرداری تهران طی سخنانی خواستار حذف یک فوریت از این طرح بود، خادم رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر نیز گفت: شهرداری اگر در این باره احساس نیاز نمی‌کند ما اصلا طرح را پس می‌گیریم که در پاسخ به این اظهارات، چمران گفت: ما به احساس نیاز دوستان کار نداریم بلکه نیاز شهر را درنظر می‌گیریم.

و اما مرتضی طلایی که مخالف یک فوریت این طرح بود، گفت: بهتر است نظر مشورتی سایر اعضای شورای شهر نیز در این باره لحاظ شود. وی خواستار ارجاع این طرح به کمیسیون‌های شورای شهر شد تا با درنظر گرفتن نظرات اصلاحی آنها، طرحی کامل‌تر و جامع‌تر تهیه شود و با اتفاق آرا به تصویب برسد.

بنا براین گزارش، دیروز همچنین گزارش حسابرسی بودجه سال 86 شهرداری تهران ارائه و قرار شد ادامه بررسی در جلسات بعدی شورا صورت گیرد.دیروز رسول خادم با ابراز رضایت  بابت اینکه حسابرسی سال‌های 82 تا 85 انجام شده است، گفت: حساب‌های شهرداری تهران از سال 76 یا حسابرسی نشده بود یا از نظر حسابرسان قابل بررسی نبود.وی افزود: گزارش حسابرسی سال 86 نسبت به سال‌های 84 و 85 به‌دلیل اصلاح نظام مالی از نقدی به تعهدی دقیق‌تر است.

غفاری حسابرس کل شهرداری تهران نیز در این‌باره گفت: برای نخستین بار است که صورت‌های مالی تلفیقی شهرداری در سال 86 تهیه می‌شود که این روند برای سال‌های 87 و 88 نیز ادامه خواهد داشت.

تقدیر شورای اسلامی شهر تهران از مجلس و شورای نگهبان

به گزارش همشهری،  دیروز رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نمایندگان مجلس و شورای نگهبان به‌دلیل تصویب تمدید دوره سوم شوراها تقدیر و تشکر کرد. مهدی چمران گفت: مجلس شورای اسلامی پس از چندین جلسه بررسی، طرح تجمیع انتخابات و طرح شورای‌عالی استان‌ها مبنی بر تمدید زمان شوراهای دوره سوم تا زمان انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری را به تصویب رساند.

وی با اشاره به تصویب نهایی این طرح در شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان پس از 2روز بررسی، این مصوبه را مورد تأیید قرار داد.چمران که ریاست شورای‌عالی استان‌ها را نیز برعهده دارد با تأکید بر اینکه این قانون وظیفه شوراها را سنگین‌تر خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد که شوراها با انجام وظایف خود به‌صورت خالصانه در قبال این حسن‌ظن نمایندگان مجلس و شورای نگهبان به شوراها در پیشگاه خدا و مردم روسفید باشند.

کد خبر 111543

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز