دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

اسلام‌آباد: خدمتکار مسلمان یک هتل در پاکستان با پس‌دادن پول به‌جا مانده از یک مسافر اکنون به یک قهرمان ملی در این کشور تبدیل شده است!

قضیه از این قرار است که عیسی‌خان که حقوقش 300‌دلار در ماه است یک کیف حاوی 50‌هزار دلار پول نقد را در اتاقی که مسافرش آن را تحویل داده بود پیدا کرد و با تلاش فراوان آن را به صاحبش برگرداند.

وی این مسافر خارجی را با کمک مسئولان هتل در حالی که قصد رفتن به فرودگاه را داشت، پیدا کرد. هر چند این کار برای بسیاری از رسانه‌های غربی بسیار عجیب بود اما عیسی‌خان در گفت‌و‌گو با روزنامه دیلی‌تلگراف اعلام کرد که این کار را به‌راحتی و بدون حتی لحظه‌ای شک انجام داده است.

دفن سر جنگجوی استرالیا پس از 180‌سال!

پرت: کاسه سر یک جنگجوی بومی استرالیا پس از گذشت 180‌سال از مرگ او در زادگاهش به خاک سپرده شد. یاگان یک جنگجوی تحت تعقیب دولت استعماری انگلیس در این کشور بود و مقام‌های این کشور برای سر او جایزه تعیین کرده بودند.

او در سال 1833‌به وسیله یک مهاجر انگلیسی کشته شد و ماموران سر او را پس از جدا‌کردن از بدنش به انگلستان فرستادند. کاسه سر یاگان بیش از 100‌سال در یک موزه انگلیسی به‌نمایش گذاشته شده بود تا اینکه در سال ۱۹۶۴‌سرانجام در گورستانی در لیورپول به خاک سپرده شد.

بومیان استرالیا سال‌ها در تلاش برای بازگرداندن سر این جنگجو به استرالیا بودند و سرانجام در سال 1997‌موفق به پس‌گرفتن آن از دولت انگلیس شدند. کاسه سر او در پارکی که به یادبود او در نزدیکی شهر پرت ساخته شده است، به خاک سپرده شد.

صندلی غول پیکر  منتقل می‌شود

لندن:  یک صندلی غول‌پیکر در انگلیس به‌خاطر جذب بیش از اندازه گردشگر قرار است به‌زودی به نقطه نامعلومی منتقل شود. این صندلی چوبی با ارتفاع  بیش از 6‌متر در پارک ملی دارتمور قرار دارد و هر روز گردشگران زیادی برای بالا‌رفتن از آن و دیدن منظره این پارک در صف انتظار می‌ایستند.

مسئولان محلی می‌گویند وجود این صندلی باعث ترافیک سنگینی در این منطقه می‌شود و همچنین پوشش طبیعی این پارک با هجوم گردشگران در معرض تهدید است. این در حالی است که حامیان این صندلی غول‌پیکر گروه ویژه‌ای برای جلوگیری از انتقال آن تشکیل داده‌اند و می‌خواهند با این تصمیم  مسئولان مقابله کنند. اعضای این گروه عقیده دارند که مقام‌های دولتی نمی‌توانند این جاذبه گردشگری را از کسانی که  هزاران خاطره با آن دارند، بگیرند.

تماشاگر جنجالی مسابقه فینال

ژوهانسبورگ:  ورود یک تماشاگر یاغی اسپانیایی به زمین برگزاری رقابت فینال جام‌جهانی و نزدیک‌شدن بیش از اندازه او به کاپ این رقابت‌ها، حسابی جنجالی شده است. 

این تماشاگر که به جیمی‌جامپ معروف است پیش از آغاز بازی اسپانیا و هلند تا یک قدمی کاپ جام‌جهانی رفت و حتی کلاه خود را روی این کاپ انداخت. این تماشاگرسابقه‌دار و  معروف تیم بارسلونا در هر 2‌دوره گذشته قهرمانی اروپا تلاش کرده است   از دست نیروهای  امنیتی فرار کند.

او این بار با پوشیدن ‌تی‌شرتی که روی آن عبارت «جیمی جامپ، مخالف نژاد‌پرستی» به چشم می‌خورد به طرف کاپ جام‌جهانی دوید اما یک مامور امنیتی توانست با یک ضربه کاری او را پیش از لمس کاپ نقش بر زمین کند. گفته می‌ شود به‌خاطر این حمله، کاپ جام‌جهانی تا لحظه‌ پایان بازی  فینال در یک محفظه ویژه نگهداری شده است.

کد خبر 111463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز