گروه ادب و هنر: اکران زمستانی سینما، با نمایش سه فیلم آغاز می‌شود. «ستاره است»، «سفر به هیدالو» و «یک شب» به زودی به نمایش عمومی در‌می‌آیند.

این سه فیلم در حالی در سینمای تهران به نمایش درمی‌آیند که از هفته گذشته «تله» ساخته سیروس الوند اکران شده است.

«ستاره است» ساخته فریدون جیرانی احتمالاً از صبح چهارشنبه 29 آذر ماه به نمایش عمومی درخواهد آمد.

پیش از این قرار بود «ستاره می‌شود» به اکران عمومی درآید. فیلمی که پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر، با واکنش‌های متفاوت اهالی سینما روبه‌رو شد.

حاصل این واکنش‌ها که عموماً هم منفی بودند کوتاه شدن بیش از 20 دقیقه از فیلم بود. هر چند «ستاره می‌شود» با این جرح و تعدیل‌ها هم نتوانست رنگ پرده را ببیند.

قرار بود از دو هفته پیش به جای این فیلم که قراردادش هم با سینماها امضا شده بود، «ستاره است» اکران شود، منتها این اتفاق هم نیفتاد.

حالا با چند هفته تأخیر، جلد دوم سه‌گانه «ستاره‌ها» روی پرده خواهد آمد.نیکی کریمی، امین حیایی و اندیشه فولادوند بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«ستاره است» روایتگر ماجرای فرزانه مشرقی ستاره مشهور سینماست که قرار است در یک فیلم نقش یک زن معتاد و توزیع کننده مواد مخدر را بازی کند.

او با لباس معتادان به پارکی واقع در جنوب شهر رفته و پس از آشنایی با یک زن جوان، وارد زندگی این زن شده و با اتفاقات تازه‌ای مواجه می‌شود.

«ستاره است» قرار است در گروه سینمایی فرهنگ به نمایش عمومی در‌آید. «سفر به هیدالو» ساخته مجتبی راعی دیگر فیلمی است که از چهارشنبه این هفته اکران خواهد شد.

این فیلم در سینماهای فرهنگ، ایران و فلسطین به نمایش عمومی در‌می‌آید.«سفر به هیدالو» در باره یک استاد دانشگاه است که آخرین کتابش در مرحله چاپ قرار دارد.

از طرف دیگر روابط او با همسرش به دلیل نداشتن فرزند روز به روز به سردی گرایش پیدا کرده و سکته قلبی مشکلاتش را دو چندان می‌کند.

محمود پاک‌نیت، پروانه معصومی و مهناز افضلی بازیگران این فیلم هستند. «سفر به هیدالو» سال گذشته در جشنواره فجر به نمایش درآمد و برنده سیمرغ بلورین هنر و تجربه شد.

این فیلم قرار بود تابستان به نمایش درآید که اکرانش به تعویق افتاد. «یک شب» اولین ساخته بلند سینمایی نیکی کریمی هم مثل «سفر به هیدالو» اکرانی محدود را تجربه خواهد کرد.

این فیلم هم مثل کار راعی در سه سالن سینما به اکران درخواهد آمد. به گفته نیکی کریمی، «یک شب» از اوایل دی ماه در سه سالن فرهنگ، استقلال و عصر جدید به نمایش درخواهد آمد.

«یک شب» ماجرای دختر جوانی است که شبی را صبح خارج از منزل سر می‌کند و با آدم‌های متفاوتی مواجه می‌شود. هانیه توسلی و سعید ابراهیمی‌فر نقش‌های محوری «یک شب» را بازی کرده‌اند.

این فیلم که سال گذشته در بخش جشنواره جشنواره‌های جشنواره فجر به نمایش درآمد در فستیوال‌های متعددی چون کن، تورین، مونترال، مونیخ و تسالونیکی حضور داشته است.

کد خبر 11125

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز