گروه علمی فرهنگی: مراسم هشتمین دوره جشنواره جوان خوارزمی با تقدیر از 37طرح برگزیده بخش دانش‌آموزی و 23 طرح برگزیده بخش دانشجویی و آزاد، برگزار شد.

معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از استادان، پژوهشگران و مسئولان شنبه 25 آذر در این مراسم که در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، حضور داشتند.

به گزارش همشهری، در این دوره از جشنواره جوان خوارزمی که با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، برای نخستین بار داوری طرح‌ها در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی و آزاد به صورت مشترک انجام شد.

دبیرخانه جشنواره پس از بررسی 961 طرح دریافت‌شده در بخش دانشجویی و آزاد، 47 طرح را به هیات داوران ارائه و در نهایت 23 طرح به عنوان برگزیدگان نهایی هشتمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانشجویی و آزاد انتخاب شدند.

از بین 23 طرح برگزیده، سه طرح (یک پژوهش بنیادی در علوم پایه، یک پژوهش کاربردی در زمینه مواد و متالوژی و یک طرح ابتکاری در گروه هنر و معماری) به عنوان رتبه اول، هفت طرح به عنوان رتبه دوم و 13طرح به عنوان رتبه سوم برگزیده شده‌اند.

در بخش دانش‌آموزی هشتمین جشنواره جوان خوارزمی نیز که به طرح‌های ارائه‌شده از سوی دانش‌آموزان مقطع متوسطه، کاردانش و پیش‌دانشگاهی و دانشجویان دوره‌ کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز تربیت معلم اختصاص دارد، 22هزار و 831 طرح از 32 استان کشور در گروه‌های تخصصی برق و الکترونیک، کامپیوتر، فیزیک، شیمی، عمران، مکانیک، ریاضی، علوم زیستی و پزشکی، ادبیات و زبان فارسی، علوم اجتماعی، ‌علوم انسانی و هنر به دبیرخانه‌های استانی ارائه شد که در مجموع 603 طرح به دبیرخانه مرکزی ارسال و پس از ارزیابی علمی، 50 طرح به هیات داوران ارائه و در نهایت 37 طرح به عنوان برگزیدگان نهایی بخش دانش‌آموزی هشتمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شدند.

در مجموع، در بخش پژوهش‌های بنیادی هشت طرح، در پژوهش‌های کاربردی هفت طرح، در پژوهش‌های توسعه‌ای پنج طرح و در بخش ابتکار سه طرح برگزیده معرفی شدند.

کد خبر 11110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز