دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

غول‌هایی که قرار بود زمین و زمان زیر پایشان بلرزد، وقتی که هواپیمایشان به زمین می‌نشست

بزرگ‌ترین مشکلشان این بود که چگونه از فریادهای طرفداران تیم فرار کنند؛ تیم‌های فوتبال برزیل و آرژانتین به خانه رسیدند.در ریودوژانیرو طرفداران، از بازیکنان در همهمه‌ای از اتهام و توهینی که با خشم، آن را فریاد می‌زدند استقبال کردند و در آرژانتین، نیروهای امنیتی، فرودگاه را به روی مردم بستند.

منفورترین چهره در ریو، فیلیپه ملو بود که در بازی با هلند یک گل به تیم خودشان زد و با لگدی که به اشنایدر زد، از بازی اخراج شد تا برزیل که 11 یازده نفره نتوانسته بود شکست را جبران کند، 10 نفره شود.

پدر شکست، لقبی بود که طرفداران به او دادند. او برای اینکه سوار ماشین پدرش شود، با اسکورت ماموران امنیتی فرودگاه را ترک کرد. دونگا هم همپای ملو مورد خشم طرفداران تیم بود؛ کسی که تبعات شکست با ورودش به برزیل رنگ بیشتری گرفت. فدراسیون فوتبال برزیل دونگا را که خودش اعلام کرده بود دیگر در تیم باقی نخواهد ماند به همراه تمامی اعضای کادر فنی از کار برکنار کرد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال برزیل آمده است: فدراسیون فوتبال برزیل اخراج کادر فنی تیم برزیل را اعلام می‌کند. کادر فنی جدید در پایان جولای معرفی خواهند شد. دونگا اما وقتی که در فرودگاه صحبت می‌کرد، گفت که می‌خواهد پیش از صحبت با ریکاردو تکسیرا رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیتش در تیم به تعطیلات برود و استراحت کند. حالا با این بیانیه فدراسیون او می‌تواند تا هر وقت که می‌خواهد استراحت کند.

اما مطبوعات در برزیل زودتر از فدراسیون کار جایگزینی دونگا را شروع کرده بودند. آنها وقتی که غول‌ها هنوز در آفریقای‌جنوبی بودند، لوئیز فیلیپ اسکولاری را نامزد مربیگری سلسائو معرفی کردند اما فیل بزرگ که تا سال 2012 با پالمیراس قرارداد دارد در گفت‌وگو با رادیو ال دورادو گفت: من با پالمیراس قرارداد دارم و اینجا جایی است که می‌خواهم کار کنم.

مطبوعات برزیل از مانو منزس سرمربی کورینتیانس، لئوناردو سرمربی پیشین میلان و جورجینیو دستیار دونگا در جام‌جهانی به‌عنوان نامزدهای مربیگری تیم ملی برزیل نام برده‌اند.
در میان خشم هواداران، تنها ژولیو سزار بود که اندکی از انتقادات افراد حاضر در محوطه فرودگاه در امان ماند.

عملکرد او که بازی با هلند را با اشک به پایان رساند، از نظر هواداران قابل‌قبول بود. سزار در فرودگاه گفت: می‌خواهم از هواداران برزیل تشکر کنم. این نتیجه سه سال و نیم تلاش ما بود.

در فرودگاه بین‌المللی بوئنس آیرس هم مارادونا و شاگردانش اوضاع بهتری نداشتند. تنها تفاوت این بود که در اینجا، پلیس راه‌های ورودی به فرودگاه را کنترل می‌کرد و تنها به مسافرانی که بلیت داشتند و خدمه پروازی و فرودگاه اجازه می‌داد به فرودگاه بروند.

تیم در یک اتوبوس مستقیما به فدراسیون فوتبال برده شد. در خود شهر اما در کنار ساختمان فدراسیون، برخی بودند که هنوز مارادونا را دوست داشتند و فریاد می‌زدند، دیه‌گو همچنان باید در تیم بماند.

جونینیو: کارهای دونگا، شبیه دومنک بود

جونینیو، هافبک سابق تیم ملی برزیل و لیون، دونگا را مقصر اصلی ناکامی برزیل در جام جهانی نامید. او به ژورنال دو دیمانش گفت که از شکست تیم ملی کشورش ناراحت است ولی متعجب نیست: «رونالدینیو باید به تیم دعوت می‌شد. او حتی با 70 درصد آمادگی‌اش از اکثر بازیکنان دیگر بهتر است. مایه تأسف است که دونگا سبک بازی برزیل را تغییر داده بود. در تیم، بازیکنان خلاقی وجود نداشتند.

اکثر بازیکنان در پست تخصصی شان بازی نمی‌کردند. در جام جهانی، این اشتباهی نابخشودنی است. دونگا اشتباهات زیادی داشت.» جونینیو حتی دونگا را با دومنک مقایسه می‌کند: «آنها شبیه هم هستند. دونگا هم جنجال را دوست دارد. روابط عمومی او خیلی ضعیف بود و موجب شد پیرامون سلسائو انرژی منفی جمع شود. او هم مثل دومنک کاری کرد که یک نفر مقابل همه قرار بگیرد.»

کد خبر 111060

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز