همشهری آنلاین: نتایج تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می دهد زنان مصرف کننده لوازم آرایشی غیر استاندارد سالانه دو کیلو و 500 گرم انواع مواد شیمیایی را وارد بدن خود می کنند.

مجید ابهری، استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با مهر اظهار داشت: نتایج پژوهشهای انجام شده در گروه اجتماعی مرکز مطالعات استراتژیک آریا نشان می دهد اگر یک خانم هر روز آرایش کند به طور متوسط سالانه دو کیلو و 500 گرم انواع مواد شیمیایی وارد بدن خود می‌کند چرا که هر یک از لوام آرایشی از 20 تا 40 ماده شیمیایی تشکیل شده است.

وی با اشاره به رشد آمار بیماری ها در زنان بر اثر استفاده از لوازم آرایشی غیر استاندارد تاکید کرد: از جمله دلایل شیوع بیماریهایی همچون سرطان سینه، ریزش مو، هپاتیت، قارچهای پوستی، شوره سر، کم خونی، عوارض عصبی، سردرد، سرگیجه و تضعیف حافظه در زنان به دلیل استفاده از مواد تقلبی لوازم آرایشی است.

ابهری تاکید کرد: وجود سرب در رژلبهای خوش رنگ تقلبی و نازکی مخاط لب باعث جذب این ماده به بدن می شود. همچنین وجود کمودوژن در کرم پودر، پن‌کیک و وجود اکسید آهن در ریملهای تقلبی باعث بروز انواع بیماریها به ویژه ناراحتیهای پوستی می شود.

این آسیب شناس علوم اجتماعی اضافه کرد: 75 درصد لوازم آرایشی موجود با سوء استفاده از نامها و مارکهای معروف در بعضی از کشورهای همسایه تولید شده و به طور قاچاق وارد کشور ما می‌شوند.

وی افزود: به دلیل کنترل نشدن و عدم نظارت بر کیفیت و ترکیب این گونه مواد در این کشورها برخی از تولیدکنندگان از جنین انسان مرده و خوک در ترکیب بعضی از محصولات استفاده می کنند که بسیاری از ناراحتیهای جسمی و روحی ناشی از استفاده این گونه مواد است.

به گفته ابهری، استفاده از مارکهای معروف نباید باعث فریب خوردن بانوان شود و آنها می توانند در صورت نیاز به این گونه اقلام به خاطر سلامتی خود این محصولات را از مراکز مجاز و شناخته شده تهیه کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو و قاچاقچی با جان و سلامتی و زندگی آنها بازی کنند.

کد خبر 111027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز