گروه ورزشی- محمود مولایی: در عصر مسابقه برزیل - هلند، هنگامی که برخی از طرفداران 2 تیم در پردیس سینمایی ملت جمع شده بودند، با دیدن جرزینهو، ستاره سابق تیم ملی برزیل به وجد آمدند

به‌خصوص هواداران برزیل که با در دست داشتن پرچم این کشور در اندیشه راهی برای برقراری ارتباط با ستاره دهه‌های60 و 70 برزیل بودند؛  کسی که در جام جهانی 70 قهرمان جهان شد؛

با آن موهای بلند و فر، با دریبل‌های مهارنشدنی و البته با پیراهن شماره 7. 40 سال بعد از دوران طلایی در بدو ورود به تهران باز هم همان پیراهن رؤیایی را به تن کرده است؛ پیراهن شماره 7 که روی آن شماره 70 حک شده و یادآور قهرمانی برزیل است.

جرزینهو البته در دسترس علاقه‌مندان به فوتبال بود؛ هنگامی که زودتر از‌ موعد به سینما رسید‌ و بیرون سالن در انتظار شروع مسابقه بود. حتی وقتی که وارد سالن شد، مردم سعی داشتند با او عکس یادگاری بگیرند و همین طور امضا.   بالاخره جرزینهو در یکی از صندلی‌های ردیف دوم از آخر نشست. ‌

اما جرزینهو در هنگام برگزاری مسابقه سکوت کرده بود. او پیش از گل برزیل، تنها یک بار زمانی که روبینیو در شرایط آفساید یک گل زد، از جای خود بلند شد و اعتراض کرد. دقایقی بعد بالاخره روبینیو گل زد و این بار جرزینهو سرمست از این گل، مشت‌های خود را به هوا بلند می‌کرد و فریاد می‌زد: «برزیل...برزیل...». طرفداران این تیم نیز با گفتن «برزیل» او را همراهی می‌کردند.

جرزینهو خوشحال بود از نتیجه به دست آمده و بین 2نیمه به دعوت‌مجری برنامه به روی سن رفت. او دقایقی برای حاضران در سالن صحبت کرد: «خوشحالم که همه آمده‌اند برای دیدن این مسابقه. فکر می‌کنم در کشور خودم و در کنار خانواده خودم هستم.»  با شروع نیمه دوم، جرزینهو هم به حالت اول برگشت‌‌ و با آرامش بازی را تماشا ‌کرد.

این آرامش اما خیلی دوام نیاورد و گل اول هلند با غرولند جرزینهو مصادف بود.  اما گل دوم هلند جرزینهو را آزرده خاطر می‌کند؛ به‌خصوص آنجا که ژولیو سزار از دروازه بیرون می‌آید، توپ را می‌گیرد و پاس می‌دهد.

پاس او به بازیکن هلند می‌رسد و جرزینهو خطاب به مدیربرنامه‌اش می‌گوید: «نگاه کن، از یک توپ بدون حرکت هم نمی‌داند چطور استفاده کند.»   فرصت مناسبی نبود؛ دقایقی بعد از حذف ناباورانه برزیل از جام جهانی، جرزینهو مبهوت بود و حیرت‌زده.  سکوت کرده بود و در صندلی خودش فرو رفته بود اما چاره‌ای نبود. حتی اگر جرزینهو حاضر به گفت‌وگوی مفصلی نباشد، گپ کوتاه هم برای از‌دست‌ندادن چنین فرصتی کافی است.

  • آقای جرزینهو، برزیل ناباورانه حذف شده و مطمئنا شما ناراحتید.

فوتبال همین است. برزیل در نیمه اول 5 بار فرصت گلزنی داشت. اما آنها نتوانستند بیشتر از یک گل بزنند ولی هلندی‌ها به قدرت‌شان تکیه داشتند. بازی قدرت از بازی تکنیک برد و این برای من غافلگیرکننده بود.

  • برای شما جام جهانی بدون برزیل چه معنایی دارد؟

جام جهانی بدون برزیل، زیبایی ندارد.

  • آیا این پیراهن که به تن دارید، همان است که در جام جهانی 70 می‌پوشیدید؟

بله، همان است. این پیراهن همیشه با من بوده. روی این پیراهن قسم خورده‌ام و همیشه با من است.

  • حالا که برزیل از جام جهانی حذف شده،  شما دوست دارید چه تیمی قهرمان شود؟

از این به بعد طرفدار آرژانتین هستم و دوست دارم این تیم قهرمان شود.

کد خبر 110899

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز