همشهری آنلاین: وزیر علوم با تاکید بر برگزاری آزمون در کمال امنیت و آرامش از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری امسال در نیمه اول مرداد ماه و نتایج نهایی آن در نیمه دوم شهریورماه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر دانشجو در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی در خصوص ظرفیت پذیرش کنکور سراسری با اشاره به این که تعداد پذیرش همانند پارسال است و مشکلی در زمینه پذیرش نداریم افزود: صندلی‌های خالی در دانشگاه وجود دارد اما براساس اعلام قبلی ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های مادر به میزان اندکی کاهش یافته است ولی در کل این موضوع تاثیری در میزان ظرفیت ندارد.

وی با اشاره به جهت دادن دانشگاه‌های مادر به سمت دوره‌های تحصیلات تکمیلی گفت: البته این موضوع به گونه‌ای نیست که در کل ظرفیت دوره کارشناسی در دانشگاه‌های مادر تعطیل شود چرا که فقط در نظر داریم دانشگاه‌های مادر را بیشتر به سمت دوره‌های تحصیلات تکمیلی سوق دهیم البته این موضوع به این معنا نیست که ظرفیت دوره کارشناسی کاهش یافته است چرا که در کل فقط ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های مادر در دوره‌ کارشناسی به میزان اندک کاهش یافته است ولی در مجموع ظرفیت این دوره نسبت به پارسال هیچ کاهشی نداشته است.

وزیر علوم در خصوص اجرای طرح بومی پذیری کنکور افزود: طرح بومی گزینی همانند پارسال اجرا می‌شود و در نحوه پذیرش تغییری صورت نگرفته است.

وی به افزایش 36 هزار نفری داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال گذشته اشاره و تصریح کرد: با توجه به صندلی خالی که وجود داشته است برای پذیرش این 36 هزار مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وزیر علوم در خصوص میزان سطح دشواری و آسانی سوالات آزمون اظهار کرد: در بازدیدی که از حوزه داشتم برخی داوطلبان وضع سوالات و نظم حوزه را بهتر از سال‌های گذشته ارزیابی می‌کردن ولی برخی هم معتقد به سختی و متوسط بودن سطح سوالات بودند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر تامین امنیت آزمون با بیان این که تاکنون هیچ مشکل خاصی گزارش نشده است خاطرنشان کرد: البته انتظار هیچ مشکلی هم نداریم چرا که کلیه تمهیدات در نظر گرفته شده و نه تنها وزارت علوم بلکه همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای برگزاری هرچه بهتر آزمون همکاری کردند.

وزیر علوم در عین حال از اعلام نتایج نهایی آزمون در نیمه دوم شهریورماه و نتایج اولیه در نیمه اول مرداد ماه خبرداد.

وی با اشاره به تفاوت‌های این دوره آزمون نسبت به آزمون 88 گفت: شخصی‌سازی دفترچه سوالات کلیه گروه‌های آزمایشی از جمله تغییرات این دوره نسبت به دوره قبل بوده است و در این دوره پاسخنامه و دفترچه سوالات به صورت بسته‌بندی کامل در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وزیر علوم با تاکید بر این که بر اساس طرح شخصی‌سازی چینش و ترتیب سوالات آزمون با یکدیگر متفاوت است تصریح کرد: سوالات آزمون در 4 نوع به صورت A، B، C، D و در میان داوطلبان توزیع شده است همچنین از جمله تغییرات دیگر می‌توان به کاهش تعداد دفترچه‌های برخی از گروه‌ها اشاره کرد.

کد خبر 110739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز