سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: افزایش قیمت برخی مواد‌غذایی و اقلام پروتئینی موجب شده است تا در فاصله کمتر از 2ماه تا ماه مبارک رمضان و محقق‌نشدن وعده‌های وزارت بازرگانی برای کاهش قیمت‌ها، نگرانی‌ها از تشدید روند صعودی قیمت‌ مواد‌غذایی بیشتر شود

افزایش قیمت گوشت قرمز، مرغ،  میوه و مرکبات،  برنج و حبوب در حالی صورت می‌گیرد که در سال‌های گذشته دست‌اندرکاران تنظیم بازار با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان از اتخاذ تدابیری برای خرید و ذخیره‌سازی مواد‌غذایی خبر می‌دادند اما نابسامانی اخیر بازار مواد‌غذایی هشداری برای تداوم روند صعودی قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان است.

پیش از این افزایش قیمت گوشت قرمز موجب شد تا مدیریت تنظیم بازار مواد پروتئینی از وزارت جهاد‌کشاورزی به وزارت بازرگانی منتقل شود اما با محقق‌نشدن وعده‌های وزیر بازرگانی برای کاهش قیمت این فراورده مجددا زمزمه‌ها برای انتقال مدیریت تنظیم بازار مواد پروتئینی به وزارت جهادکشاورزی مطرح و سر انجام اخیرا استانداری تهران متولی تنظیم بازار گوشت قرمز شد.

عزل مدیران دستگاه‌های متخلف در تعدیل قیمت گوشت

همچنین روز گذشته استاندار تهران از صادر شدن حکم عزل مدیران دستگاه‌هایی که در تعدیل قیمت گوشت همکاری نکنند خبر داده است. مرتضی تمدن در نشست خبری خود وعده داده که قیمت گوشت قرمز دیگر افزایش پیدا نمی‌کند.

وی همچنین از ذخیره‌سازی‌ مواد پروتئینی و گوشت سفید و قرمز برای ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: کار ذخیره‌سازی مواد پروتئینی و گوشت برای ماه مبارک رمضان آغاز شده و طوری پیش می‌رویم تا در ماه مبارک رمضان در امر تأمین مواد پروتئینی مشکلی نداشته باشیم.

وزارت بازرگانی از تنظیم بازار رمضان جا می‌ماند

با وجود دیدگاه‌های اخیر استاندار تهران، رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی با اعلام اینکه افزایش قیمت مرغ تا 2750تومان منطقی است، پیش‌بینی کرد که وزارت بازرگانی از برنامه‌ریزی و تنظیم عرضه مرغ در بازار برای ماه رمضان جا می‌ماند. محمد یوسفی در مورد قیمت گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان گفت: دولت به مرغ وارداتی اتکا دارد؛

اگر واردات بموقع انجام شود و مسائل بانکی و انتقال ارز مشکلی نداشته باشد، قیمت مرغ در ماه رمضان کنترل خواهد شد اما به‌نظر می‌رسد وزارت بازرگانی از برنامه‌ریزی و تنظیم عرضه مرغ در بازار جا مانده و احتمالا قیمت‌ها در این ایام تا 10‌درصد افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 110652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز