شنبه ۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

با اینکه در برخی خطوط اتوبوسرانی شهر، میزان تردد اتوبوس‌های شرکت واحد و اتوبوس‌های شرکت‌های خصوصی به‌حدی مطلوب شده است که بسیاری از شهروندان، ترجیح می‌دهند

خودروی شخصی خود را در پارکینگ بگذارند اما همچنان  اختصاص‌نیافتن بودجه‌های لازم برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، تعدادی از مسیرها را با کمبود اتوبوس روبه‌رو کرده است. به همین دلیل شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی نمی‌توانند خدمات‌رسانی خود را در این حوزه کامل کنند. 

به‌هر حال شهروندان برای اعلام خطوط‌ کم‌تردد اتوبوس می‌توانند با سامانه 137 تماس گرفته و به رفع مشکل امیدوار باشند. تجربه نشان داده این حرکت بهترین گزینه برای افزایش اتوبوس‌های مسیر بوده است.

سنگینی مسئولیت

برخی والدین گمان می‌کنند منظور از قسمت و تقدیر این است که در هیچ موردی نباید به فرزند سخت گرفت و باید وی را به‌طور کامل آزاد گذاشت زیرا بنابر تصور آنها هرچیزی که قسمت باشد اتفاق خواهد افتاد و بنابراین لازم نیست بر رفتار فرزندان نظارتی باشد.

چنین والدینی به تمام خواسته‌های معقول و نامعقول فرزندان پاسخ مثبت می‌دهند و به همین دلیل در بسیاری ازموارد پشیمان می‌شوند. برای نمونه در فصل تابستان که دانش‌آموزان روز‌های تعطیل خود را می‌گذرانند ممکن است تعدادی از آنها بخواهند سر از پنجره خودرو بیرون کنند یا حتی روی سقف خودرو بنشینند.

در کنار دریاچه‌ها و رودخانه‌ها نیز  کودکان در چشم‌بر هم زدنی داخل آب بروند و مشغول شنا  شوند حال آنکه تمام این موارد بدون در نظر گرفتن جوانب احتیاط می‌تواند عواقب دلخراش و جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد. سنگینی مسئولیت والدین ایجاب می‌کند که به جای آزاد گذاشتن کامل کودکان آنها را با مقررات و جوانب احتیاط در هر موردی آشنا کنند.

تماشاگران خیابانی

رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال وارد مرحله دوم شده است. با وجود حذف چند تیم بزرگ از گردونه رقابت‌ها و نارضایتی بعضی از کیفیت بازی‌های انجام شده، یک حذفی‌شدن مسابقات کافی است تا مردم با پیگیری بیشتری رقابت‌ها را دنبال کنند.

برای نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید سر‌خط یکی از خطوط تاکسی‌های شهر به محلی برای تماشای مستقیم بازی‌ها در خیابان تبدیل  شده است. این در حالی است که این موضوع نه‌تنها با سروصدای زیاد طرفداران فوتبال در محل همراه است بلکه برخی رانندگان  نیز با آوردن مایحتاج خود به کنار خیابان، جلوه شهر را نازیبا ساخته و به‌بهانه تماشای فوتبال از سرویس دادن به شهروندان شانه خالی می‌کنند.

پارک جلوی در پارکینگ

با کلی حساب و کتاب برنامه‌ریزی کرده‌اید که چه زمانی از خانه بیرون بروید تا دیر به کارها نرسید. حاضر و آماده می‌روید در پارکینگ منزلتان را برای بیرون آوردن خودرو باز کنید که چشمان‌تان با دیدن صحنه خودروی پارک‌شده یکی از شهروندان درست روبه‌روی در‌ پارکینگ حسابی گرد می‌شود.

خُب به‌قول معروف برای حل چنین مسئله‌ای باید پیدا کنید پرتقال فروش را. تنها راهکاری که بعضی از شهروندان برای جلوگیری از چنین مسئله‌ای به ذهن‌شان می‌رسد نصب برچسب‌هایی با مضمون «لطفا جلوی در پارکینگ پارک نفرمایید» است. به‌نظر می‌رسد  با توجه به کمبود جای پارک، باید جلوی در پارکینگ‌ها هم به موارد «توقف مطلقا ممنوع» اضافه شود.

کد خبر 110422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز