همشهری آنلاین: دو تبعه پاکستان که مظنون به تلاش برای اقدام تروریستی هستند، هنگام تلاش برای عبور از مرز به سوی آفریقای جنوبی توسط پلیس زیمبابوه بازداشت شدند.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، دستکم یکی از آنها به اتهام ارتباط با فعالیت‌های تروریستی تحت پیگرد اینترپل قرار دارد.

بنا به اعلام رادیو  آفریقای جنوبی هر دو این افراد تلاش داشتند از معبر مرزی بایتبریج (Beitbridge) در زیمبابوه به کیپ تاون سفر کنند که در حال حاضر میزبان رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2010  است.

روزنامه دولتی هرالد، چاپ زیمبابوه خبر داد که پلیس این افراد را عمران محمد (33 ساله) و چادوری پرویز احمد (39 ساله) معرفی کرده است. آنها تلاش کرده اند با گذرنامه های جعلی از مرز عبور کنند. این دو نفر از عربستان سعودی به تونس پرواز کرده و سپس گذرنامه های جعلی کنیایی تهیه و از آنجا به زیمبابوه سفر کرده اند. آنها در هراره در بازداشت به سر می برند.

مرز آفریقای جنوبی با زیمبابوه به شدت نفوذپذیر است، اما به خاطر رقابت های جام جهانی تدابیر امنیتی به شدت تشدید شده است. به خاطر جلب توجه جهانی که ناشی از برگزاری جام جهانی فوتبال است، خطر وقوع حمله ای تروریستی توسط سازمان های تروریستی منتفی نیست. این در حالی است که آفریقای جنوبی در گذشته کمتر با حملات تروریستی مواجه شده است.

کد خبر 110405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز