پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد پدیده گرد و غبار از بعدازظهر پنجشنبه سوم تیرماه، تهران را در بر می‌گیرد.

مهندس بهرام صناعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: در پی فعال شدن مجدد کانون گرد و غبار در شمال عراق و وجود جریانات غربی هم اکنون استان‌های غربی کشور نظیر کردستان، کرمانشاه‌، ایلام و خوزستان درگیر این پدیده هستند.

وی افزود: به دلیل حجم بالای پدیده گرد و غبار ادارات استان‌های ایلام و کرمانشاه امروز تعطیل شدند.

صناعی تصریح کرد: این پدیده از روز گذشته (چهارشنبه) شهر بغداد در عراق را در بر گرفته و از بعدازظهر امروز نیز با توجه به مسیر حرکت غرب به شرق آن تهران را در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان این پدیده گرد و غبار تا عصر فردا جمعه در تهران ادامه دارد گفت: ‌از میزان غلظت این پدیده از عصر فردا به تدریج کاسته می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و ترابری این پدیده از بعد از ظهر فردا با گذر از تهران استانهای شرقی کشور را در بر می‌گیرد اما به تدریج از غلظت آن کاسته می‌شود.

صناعی همچنین از فعال شدن کانون گرد و غبار دیگری در شمال عراق خبر داد و گفت: با فعال شدن این کانون بحرانی باید مجدداً  در هفته آینده منتظر ورود این پدیده به کشور باشیم.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی تیر و مرداد تابستان سال جدید اوج فعالیت پدیده گرد و غبار در کشور است به طوری که ورود این پدیده طی روزهای آینده به کشور از هم اکنون قابل پیش‌بینی است.

کد خبر 110349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز