چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: براساس قانون ارتقای کیفیت خودرو و تولیدات صنعتی، تمام کالاهای وارداتی صنعتی از تیر ماه امسال مشمول استاندارد بوده و کالاهای تولید داخل نیز تا یکسال آینده باید مطابق با شرایط استاندارد تولید شوند

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در نشست خبری روز گذشته خود با بیان این مطلب، گفت: از این پس همه کالاهای وارداتی به کشور باید به تایید سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برسند و در غیراین صورت توزیع آ‌نها در بازار داخلی ممنوع است.

نظام‌الدین برزگری با اشاره به ابلاغ قانون ارتقای کیفیت تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی گفت: در ماده 3 این قانون آمده است همه تولیدات صنعتی داخلی باید استانداردهای لازم را کسب کرده و حداکثر یکسال پس از تصویب این قانون، تولیدات داخلی غیراستاندارد قابل توزیع نخواهند بود.

وی تصریح کرد:‌ مؤسسه استاندارد به همه استان‌ها هشدار داده تا این قانون به‌طور دقیق رعایت شود و مشکلی در زمینه اجرای آن ایجاد نشود. بر این اساس وارد‌کنندگان کالا باید قبل از واردات نسبت به ارائه گواهی مؤسسات استاندارد جهانی مورد تأیید مؤسسه استاندارد ایران یا ارائه نمونه کالای مورد نظر به این مؤسسه اقدام کنند.

کد خبر 110342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز