سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

غنا که تا‌کنون با تصاحب رتبه یک جدول گروه D قدم بزرگی برداشته می‌تواند قدم بزرگ‌تر را با فرستادن آلمان به‌سوی سریع‌ترین خروج خود از جام جهانی بردارد

آلمان با پیروزی 4 بر صفر مقابل استرالیا در نخستین بازی خود صعود آسانی را تصور می‌کرد اما با باخت یک – صفر به صربستان  که این تیم را در امتیاز 3 متوقف کرد، در وضعیت حساسی قرار گرفته. شکست در بازی امروز می‌تواند منجر به حذف این تیم در مرحله گروهی برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی شود و درصورت تساوی، تنها ناکامی صربستان در شکست دادن استرالیا می‌تواند شاگردان یواخیم لو را از حذف نجات دهد.

اما غنا که با برد یک بر صفر مقابل صربستان نخستین تیم آفریقایی بود که پیروزی در جام جهانی را در خاک این قاره تجربه کرد، پس از تساوی با استرالیا امروز با 4 امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه به مصاف آلمان می‌رود.

با وجود این، شرایط گروه به‌گونه‌ای است که با توجه به هم امتیاز بودن صربستان و آلمان و یک امتیازی که استرالیا کسب کرده، همه تیم‌ها هنوز، هم شانس صعود دارند و هم با خطر حذف مواجهند.

آلمان در شرایطی مجبور به پیروزی مقابل غنا در ارتفاع 1700 متری استادیوم ساکرسیتی ژوهانسبورگ است که در غیاب میروسلاو کلوزه، خط حمله این تیم در بحران قرار دارد. اخراج کلوزه در دیدار با صربستان لو را در بدترین زمان ممکن با وضعیت دشواری در خط حمله روبه‌رو کرده اما این مربی امیدوار است که سایر مهاجمین نه‌چندان بزرگ تیمش، آلمان را در بازی امروز کمک کنند:  برای اینکه تصمیم بگیرم کدام بازیکن در ترکیب اصلی حمله قرار بگیرد تا آخرین لحظه بعد از تمرینات صبر می‌کنم.

محتمل‌ترین گزینه برای پر کردن جای خالی کلوزه، کاکائو مهاجم برزیلی‌الاصل و جدید تیم است که 3 گل در 2 بازی دوستانه پیش از آغاز جام جهانی به ثمر رسانده و مقابل استرالیا هم گلزنی کرده است.

او درخصوص وضعیت تیم می‌گوید:  ما قابلیت‌های خود را می‌دانیم و شکی نداریم که موفق می‌شویم. من می‌توانم ببینم که هم تیمی هایم به پیروزی اطمینان دارند. به غیراز این تغییر، لو معتقد است تیم جوانش که 5 بازیکن آن اخطاری هستند نیاز به هیچ تغییر دیگری ندارد: با وجود شکست (در بازی قبلی) نکات مثبت زیادی در بازی با صربستان وجود داشت و ما از آن بازی درس گرفتیم. هیچ نشانی از عقب نشینی در تیم وجود ندارد.

درحالی‌که آلمان نگران جای خالی کلوزه در تیم است، غنا هم به‌دنبال پیدا کردن راهی برای گلزنی است. این تیم که در استفاده از فضاهای بازی ناتوان نشان داده و موقعیت‌های زیادی را به هدر داده است در دیدار با استرالیا و صربستان تنها با گلزنی از روی نقطه پنالتی توانست به پیروزی برسد.

میلووان راجواچ، سرمربی غنا، که تیمش در هیچ‌یک از 12بازی گذشته نتوانسته بیش از یک گل بزند، در این باره می‌گوید:  ما تا به حال فقط توانسته‌ایم روی 2 پنالتی گل بزنیم. این را در بازی بعد برطرف می‌کنیم.

شاید راجوواچ با قرار دادن یک مهاجم دوم و یا یک هافبک تهاجمی مانند سولی مونتاری در کنار آساموآ ژیان بتواند مشکل گلزنی تیمش را حل کند. احتمالاً جان منساه، مدافع با تجربه تیم، با بهبود مصدومیتش امروز در ترکیب قرار می‌گیرد اما وضعیت ورسا هنوز مشخص نیست. منساه درخصوص بازی امروز می‌گوید:  فکر نمی‌کنم فشاری روی ما باشد.

آلمان احتمالاً بیشتر تحت فشار است چون آنها مدعی هستند. همه ما می‌دانیم که آلمان تیم قدرتمندی دارد اما ما هم بر این باوریم که تیم ما هم خوب است. باید فشرده بازی کنیم. مطمئنم که می‌توانیم ببریم.

برادران بوآتنگ مقابل هم

برادران بوآتنگ امروز در 2جبهه مخالف مقابل هم قرار می‌گیرند. کوین پرینس که در آلمان متولد شده و حتی در تیم ملی زیر 21 سال این کشور هم بازی می‌کرده، با پذیرفتن تابعیت غنایی امروز مقابل تیم زادگاهش قرار می‌گیرد؛

تیمی که هرگز او را به خاطر تکل خشن روی پای میشاییل بالاک در دیدار فینال جام اتحادیه انگلیس با چلسی که کاپیتان آلمان را از حضور در جام جهانی محروم کرد نخواهد بخشید.

ولی ژروم، برادر کوچک‌تر و ناتنی کوین پرینس که امروز به میدان نمی‌رود سعی در آرام کردن اوضاع دارد: «کوین هم اشتباه می‌کند ولی او نمی‌خواست بالاک را مصدوم کند. قبل از بازی با او دست خواهم داد. امیدوارم که بازی در فضای خوبی برگزار شود ولی آرزو می‌کنم که در پایان، آلمان برنده شود.»

کد خبر 110261

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز