مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

بانک‌ها به واحدهای مسکونی بدون سند در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر با ارائه چک و ضمانت یک کارمند رسمی، تسهیلات می‌دهند.

بهرام وهابی، مدیرکل دفتر تجهیز منابع و مشارکت‌های مردمی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات نیاز به وثیقه دارند اما از آنجا که در بخشی از مناطق فرسوده واحدهای مسکونی فاقد سند هستند، تدابیری اندیشیده شده تا مالکان بتوانند از این تسهیلات بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرعت بخشیدن به روند نوسازی بافت‌های فرسوده، افزود: در شهرهای بالای 25هزار نفر افراد می‌توانند سند ملک دیگری را به بانک ارائه کنند.

وهابی اظهار کرد: رویکرد ما جلب مشارکت مردم به‌عنوان عناصر اصلی بوده و این امر در برنامه‌ها و روش‌هایی که طی 2 سال اخیر برای بهسازی بافت به‌کار گرفته شده، آشکار است.  این مقام مسئول ادامه داد: امسال ساخت‌وساز 100هزار واحد مسکونی را در بافت‌های فرسوده پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گفته وی، در گذشته شهرداری‌ها کمتر تمایل به ارائه تخفیف درعوارض صدور پروانه ساختمانی داشتند اما از آنجا که دولت بنا به ماده 19 قانون ساماندهی مکلف و موظف شده تخفیفات توسط شهرداری‌ها را به آنها برگرداند، شهرداری‌ها اقدام به ارائه تخفیف از 50تا100‌درصد کرده‌اند و در نتیجه این چرخه کامل شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه در شهر تهران شهرداری در مناطق 7 تا 20، تخفیف 100 درصدی را برای واحدهای مسکونی و حداقل 70 تا 80درصد برای واحدهای تجاری درنظر گرفته است. شهرداری‌ها موظفند تخفیف‌های کمتر از 100درصد را تقسیط کنند.

کد خبر 110102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز