گروه شهری: مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرداری تهران با تشریح لایحه تشویقی برای احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی گفت: این لایحه در حال حاضر برای تایید به دفتر شهردار تهران ارائه شده است.

محمدداوود غفاری با بیان این مطلب گفت: درصورت تصویب این لایحه پیشنهادی، از متقاضیانی که کل بنای احداثی خود را به پارکینگ عمومی اختصاص دهند تنها 5 درصد از همه عوارض وصول خواهدشد.

غفاری افزود: بر این اساس از مالکانی که مازاد بر نیاز تجاری اداری خود اقدام به احداث پارکینگ می‌کنند نیز فقط 10 درصد از کل عوارض دریافت خواهد شد.مدیرکل اداره تدوین ضوابط و مقررات، پارکینگ‌های مکانیزه را یکی از راه حل‌های بازشدن گره کور تهران در حوزه کمبود جای پارک دانست و  گفت: در این نوع پارکینگ تنها در30 مترمربع زمین
17 واحد پارکینگ مکانیزه احداث می‌شود که در نوع خود قابل تأمل است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا جهاد پارکینگ‌سازی‌ به سمت ساخت پارکینگ‌های مکانیزه در محله‌ها سوق داده شود.غفاری درخصوص چگونگی اجرایی‌شدن پارکینگ‌های مزاحم گفت: پارکینگ‌های مزاحم در پروژه‌های تجاری و اداری به‌صورت یک به یک و در ساختمان‌های مسکونی درصورتی‌که پارکینگ‌های مزاحم فقط به یک واحد تعلق بگیرد، اجرا می‌شود.

مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرداری تهران با بیان اینکه برخی سرمایه‌گذاران درباره سودآوری پارکینگ‌های طبقاتی و عمومی تردید دارند، تصریح کرد: پارکینگ‌های طبقاتی و عمومی در تمامی نقاط تهران سود آوری بالایی دارند.

به گفته وی، لایحه تشویقی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی در حال حاضر با امضای معاونان شهرسازی و معماری و حمل‌ونقل و ترافیک تهیه و برای تصویب و تایید به دفتر شهردار تهران ارسال شده است.

کد خبر 110099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز